رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان با اشاره به آلودگی حدود ۶ هزار هکتار از پهنه آبی استان به گیاه سنبل آبی گفت: این گیاه تهدیدی جدی برای تالاب ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عاشوری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی است، اظهار کرد: با توجه به قدرت تکثیر این گیاه مهاجم در مدت زمان کوتاه، تهدیدی جدی برای تالاب های استان محسوب می شود و باید با آن مبارزه کرد.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان با بیان اینکه خطرات زیست محیطی گیاه سنبل آبی متوجه بخش عظیمی از تالاب های استان است افزود: تکثیر و خرید و فروش این گیاه ممنوع و خطرناک است.

وی با اشاره به هزینه های بالای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی گفت: خرید و فروش و نگهداری این گیاه خطرناک در منازل و سپس رها کردن آن در پهنه های آبی استان علاوه بر خسارت زدن به تالاب ها، هزینه های گزافی را به دولت متحمل می کند.

عاشوری ضمن ابراز نگرانی از حجم وسیع آلودگی های ناشی از رشد و تکثیر این گیاه مهاجم تصریح کرد: اکثر تالاب ها، آب بندان ها و آبگیرهای استان گیلان به گیاه مهاجم و غیربومی سنبل آبی آلوده است.

وی با بیان اینکه بهترین روش مبارزه با گیاه سنبل آبی، روش مکانیکی و جمع آوری آن به صورت دستی و ماشینی است، ادامه داد: وارسی مجدد تالاب ها پس از مبارزه بیولوژیک با این گیاه، ضروری است.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان با اشاره به مناطق آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی بیان کرد: هزار هکتار از تالاب انزلی و بخشی از چمخاله لنگرود آلوده به این گیاه غیربومی مهاجم است که باید در اسرع وقت پاکسازی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان