رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تا فردا گفت: وزش باد و بارش برف در ارتفاعات از پدیده های پیش بینی شده در گیلان تا فردا است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این نقشه ها نشان دهنده استقرار سامانه هوای سرد و ناپایدار در منطقه است.

وی اضافه کرد: برای امروز شاهد ابرناکی هوا، مه آلوده بودن و در بعضی نقاط بارش باران و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق در ارتفاعات بارش پراکنده برف برف مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه گفت: از روز یکشنبه به تدریج شاهد کاهش ابر و در طول روز افزایش دما و همچنین بارش پراکنده باران در برخی مناطق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای امروز نیز آسمان اکثر مناطق استان گیلان قسمتی نیمه ابری تا ابری و مه آلود پیش بینی شده است، گفت: احتمال وقوع رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به آخرین وضعیت دریا از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و افزود: وزش باد برای امروز در مناطق نزدیک به حداقل ۱۰ تا ۱۲ متر بر ثانیه و دور از ساحل نیز ۱۴ متر بر ثانیه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ارتفاع موج دریا نیز برای این مدت در مناطق نزدیک ساحل ۲.۲ متر و برای دور از سواحل نیز به سه متر می رسید، ادامه داد: احتمال خسارت به تأسیسات دریایی، قفس ها و تورهای صیادی، قایق و شناورهای کوچک وجود دارد.

وی اضافه کرد: دمای هوا نیز در این مدت شش درجه سلسیوس کاهش می یابد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان