آستارا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به فعالیت های پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آستارا از افزایش کشف مواد مخدر طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اباذری بعد ازظهر دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا از تصویب استقرار ثابت نیروهای کارکشته مبارزه با مواد مخدر در گمرک آستارا و همچنین استقرار دستگاه ایکس ری در این گمرک با پیگیری های مسئولان در شورای تأمین استان خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان افزود: از آنجایی که اعتبارهای استانی برای این امر کفاف نمی داد، در رایزنی با مرکز قرار شد استاندار ماه آینده در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین آن را از محل اعتبارهای ملی را پیگیری کند.

استفاده از سگ های موادیاب در صورت نیاز در آستارا

وی ادامه داد: همچنین در صورت صلاحدید فرماندار آستارا می توان نسبت به استفاده از سگ های موادیاب اقدامات لازم را انجام داد.

اباذری با اشاره به فعالیت های پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آستارا از افزایش کشف مواد مخدر در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش کشف تریاک، هروئین، حشیش و شیشه بودیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به توریستی بودن شهرستان آستارا گفت: وجود معتادان متجاهر زیبنده این شهر گردشگر پذیر نیست و انتظار می رود ۶ منطقه آلوده موجود به صورت دوره ای سرکشی و پاکسازی شوند.

وی به فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: انتظار می رود بازدید سرزده از این کمپ ها به ویژه از سوی بهزیستی در قالب اکیپی با همراهی مرکز بهداشت و نماینده فرمانداری در دستور کار قرار بگیرد.

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال به آموزش و پرورش برای انجام فعالیت های فرهنگی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه اعتبار خوبی برای فعالیت های فرهنگی مانند استفاده از گروه های تئاتر جهت اجرای نمایش در سطح شهرها از جمله بازارهای روز در نظر گرفته شده است، افزود: در این راستا ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی به آموزش و پرورش استان پرداخت شده است.

وی از اختصاص قطعه زمینی جهت ترک اعتیاد معتادان متجاهر در جاده لاکان خبر داد و گفت: این زمین به مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۵۰ نفر است که مجوزهای لازم از بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دریافت شده است.

اباذری گفت: همچنین برای آموزش معتادانی که در دوره ترک هستند با هماهنگی فنی و حرفه ای سوله ای در نظر گرفته شده تا با فنون مختلفی که در بازار کارآیی دارد آشنا شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از پرداخت حق بیمه بهبودیافتگان اعتیادی که کارفرمایان از آنان برای اشتغال استفاده کنند خبر داد و گفت: هر ۶ ماه حق بیمه ای که بر عهده کارفرمایان است از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان