آستارا- فرماندار آستارا استقرار اداره اموال تملیکی در این شهر را ضروری دانست و گفت: با توجه به حجم بالای ورود و خروج کالا باید کالاهای غیرمجاز در همین شهرستان تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور بعدازظهر دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا بیان کرد: استقرار اداره اموال تملیکی در آستارا جز نیازهای این شهرستان است.

وی گفت: با توجه به اینکه ورود و خروج کالا در آستارا زیاد است، ضرورت دارد که این اداره در شهرستان استقرار یابد تا کالاهای غیرمجاز در همین شهرستان تعیین تکلیف شوند.

فرماندار آستارا همچنین نصب بادی اسکن در گمرک و پایانه ریلی را جز الزامات دانست و گفت: با وجود پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه با جمهوری آذربایجان هم مذاکراتی صورت گرفته است افزود: اگرچه دستگاه بادی اسکن گران قیمت و نصب و بهره برداری از آن نیازمند کار کارشناسی است، اما با توجه به وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در محوطه گمرک، پایانه و سطح شهر باید این کار تسریع شود.

رضایی پور با اشاره به اینکه از گمرکات آستارا واردات چندانی صورت نمی گیرد، افزود: گمرک آستارا ظرفیت صادراتی بالایی دارد و تجهیز گمرک به این دستگاه های پیشرفته موجب می شود تا رانندگان در گمرکات معطل نشوند و این امر باعث رونق بیشتر شهر و کشور می شود.

فرماندار آستارا بر بازدید از کمپ های اعتیاد تاکید کرد و افزود: شهرداری ها سهم خود در زمینه پرداخت هزینه نگهداری و درمان معتادان را پرداخت نمایند تا کار به نحو احسن پیگیری شود.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی توسط بهزیستی برای معتادان بهبود یافته باید ارائه شود و تسهیلات اشتغال به آنان پرداخت شود، تصریح کرد: آسیب شناسی در مورد میزان اثربخشی کارها و برنامه ها انجام و نشست آینده در این خصوص گزارش ارائه شود.

رضایی پور همچنین تبلیغات محیطی در این حوزه را لازمه کار دانست و افزود: باید این کار به جد انجام بگیرد و شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها به طور مستمر این کار را انجام دهند.

فرماندار آستارا بر انجام استعلام های لازم در مورد اعطای مجوز به عطاری ها از دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: باید استعلام های لازم را از بهداشت و درمان انجام دهند و بازرسی های سرزده در این حوزه با توجه به حساسیت هایی که وجود دارد بیشتر شود.

وی همچنین خواستار بازرسی سرزده از داروخانه ها و جمع آوری مکمل های غیرمجاز به صورت مستمر شد.

رضایی پور تشکیل کمیته های متناظر استانی شورای مبارزه با مواد مخدر استان در آستارا را خواستار شد و افزود: این کمیته ها با مسئولیت دستگاه های ذیربط تشکیل شود تا به انسجام جلسات کمک کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان