رشت- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: به ۷۱۱ روستای محروم و دارای تنش آبی در ۱۲ شهرستان گیلان با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی استان آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار علی پور پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان با اعتبار هزار و ۸۲۷ میلیارد تومانی با تفاهم نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از خرداد امسال در روستاهای محروم و دارای تنش آبی گیلان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه به اجرایی شدن طرح آبرسانی در ۱۲ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح تاکنون حدود ۲۳ درصد پیشرفت داشته است، بیان کرد: هزار و ۷۴۸ روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

علی پور بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، حفر و تجهیز ۳۱ حلقه چاه، هزار و ۶۷۲ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، نصب ۷۴ مخزن ذخیره زمینی و هوایی به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب و ۷۱ ایستگاه پمپاژ در ۱۲ شهرستان را از جمله طرح های اجرایی در قالب این تفاهم نامه اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح به روستاهای شهرستان های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه، سیاهکل، رودبار، رشت، انزلی، خمام، تالش و آستارا آبرسانی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار، اجرای طرح در ۳۶۰ روستای گیلان تا پایان امسال به پایان می رسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان