رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از فردا به استان گفت: با ورود این سامانه جدید شاهد افزایش ابر، بارش باران و کاهش دما خواهیم بود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی نقشه ها نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است، اظهار کرد: بنابراین طی امروز وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و در برخی از نواحی جلگه ای پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شرایط برای مه آلود شدن هوا نیز فراهم است، گفت: همچنین طی امروز گاهی با عبور جریانات ناپایدار به ویژه در ارتفاعات شرایط برای افزایش ابر و بارش های پراکنده فراهم می شود.

دادرس با اشاره به اینکه به تدریج از فردا با شمالی شدن جریانات و گذر تناوبی جریانات کم و بیش ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و همچنین وزش باد فراهم می شود، افزود: روند تدریجی کاهش دما و به تناوب بارندگی تا اوایل هفته آینده فراهم می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای فعلی شهر رشت را ۱۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: میزان رطوبت هوا در مرکز استان گیلان ۸۵ درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا از فردا رو به سردی می رود، تصریح کرد: با ورود سامانه جدید دمای هوا ۳ تا ۵ درجه کاهش یافته و سرد می شود.

دادرس با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر است، بیان کرد: فعالیت های دریانوردی و صید در دریا امروز و فردا مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: آسمان گیلان امروز در اکثر نقاط صاف است اما از فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی جدید سرد و پاییزی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان