ضرورت مردمی کردن مدیریت آب در گیلان

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۲۰ چاپ کد خبر: 179964
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم مردمی کردن مدیریت آب در استان گفت: مدیریت آب در بخش کشاورزی با شیوه نامه دانش بنیان تحقق پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی صبح پنج شنبه در همایش تخصصی مدیریت آب کشاورزی در گیلان، اظهار کرد: گیلان استان کشاورزی بوده و ۳۰ درصد اشتغال این استان با این بخش اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، افزود: محور توسعه در همه بخش ها توأم با علم و دانش است و این مهم در بخش کشاورزی هم صدق می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اهمیت توجه به آب در بخش کشاورزی، بیان کرد: مدیریت آب در بخش کشاورزی با شیوه نامه دانش بنیان تحقق پیدا می کند.

محمدی با بیان اینکه خشکسالی یک واقعیت اقلیمی است و باید پذیرفته شود، گفت: سال های پربارش دیگر در انتظار نخواهد بود شرایط اقلیمی به سمت خشکسالی حرکت می کند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب در گیلان، افزود: تنش های آبی با مدیریت جهادی، تکیه بر دانش روز و با مشارکت کشاورزان کنترل شد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر مردمی کردن مدیریت آب در استان، تصریح کرد: مشارکت مردم در کنترل و مدیریت مصرف در بخش های مختلف بویژه آب کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان