آستارا- مسئول آموزش اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم بهره گیری از فرصت تبیین برای بیان خصوصیت ها و ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاجی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیین بینش انقلاب اسلامی در مسئله وحدت گفت: احتمال بروز جنگ مذهبی در زمان داعش وجود داشت و حتی عده ای تلاش داشتند تا برادران اهل سنت را با داعش یکسان نشان دهند که با درایت لازم این تمایز تفهیم شد و از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری شد.

وی با اشاره به اعتراض ها و اغتشاش های اخیر گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در این جریانات با جنگی ترکیبی روبرو بودیم چرا که این اغتشاشات در برخی مولفه ها از جمله میزان خشونت، نوع شعارها و توهین ها، سن افراد شرکت کننده و اسم رمز زن، زندگی، آزادی با سایر اغتشاش ها تفاوت داشت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی هدف اصلی دشمن در اغتشاش ها را القای ناامیدی در بین ملت از همراهی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن در خلال همین اغتشاش ها در پی ایجاد جنگ مذهبی با تحریک کردستان و سیستان و بلوچستان بود که با درایت مقام معظم رهبری ناکام ماند.

وی رمز موفقیت پیروزی انقلاب را هنر متحد کردن امت اسلامی فارغ از گرایش های مذهبی توسط امام خمینی (ره) دانست و افزود: اکنون در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر دشمن پس از شکست در اغتشاش ها راهبرد دامن زدن بر تفرقه بین شیعه و سنی در کشور را دنبال می کند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی گفت: نگاهی به وقایع سال های گذشته نشان می دهد که در ایام فاطمیه تحرکات فراوانی در کشور در این راستا وجود داشته و برای دامن زدن به اختلاف های بین شیعیان و اهل سنت برنامه ریزی عمدی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان با استفاده از فرصت تبیین ویژگی ها و خصوصیت های الگویی مانند حضرت فاطمه (س) در ایام فاطمیه نگاه غرب به زن را به چالش کشاند.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در دفاع مقدس بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۰ شهید اهل سنت داریم که این شهدا در کنار شیعیان برای احیای کلمه الله و مبارزه با طاغوت در جبهه انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) همراه شدند اما عده ای برخلاف فاطمیه تاریخی، در پی ترویج فاطمیه تاریخ ساز و در واقع دامن زدن به اختلاف ها و کشاندن مسائل تاریخی به زمان حال هستند که باید در مقابل این جریان باید الگوی حضرت فاطمه (س) را تبیین و نشان دهیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان