رشت- فرماندار رشت با بیان اینکه توسعه این شهر بدون رفع موانع سرمایه گذاری میسر نیست، گفت: پروژه ها با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در اولویت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی بعد از ظهر پنجشنبه در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با تاکید بر تلاش بیشتر مدیران دستگاه ها برای جذب حداکثری اعتبارات گفت: شناسایی زمینه های جدید سرمایه گذاری و تکمیل پروژه های اقتصادی شهرستان، در اولویت کاری دستگاه ها قرار گیرد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اجرای طرح های عمرانی با اولویت افزایش بهره وری و تولید ثروت باشد، بیان کرد: شناسایی ظرفیت ها و چالش های سرمایه گذاری در بخش های مختلف، زمینه ساز رشد اقتصادی است.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در مرکز استان گیلان گفت: تکمیل اتصال محورهای اصلی استان به یکدیگر در این شهر، پایش شاخص هایی نظیر جمعیت و وسعت و استقرار مؤسسات پژوهشی شیلات و کشاورزی در سطح ملی و بین المللی، اکوتوریسم در این مهم دخیل است.

امام پناهی با بیان اینکه توسعه رشت بدون رفع موانع سرمایه گذاری میسر نیست، تصریح کرد: پروژه هایی با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال باید در اولویت حمایت قرار گیرند.

فرماندار رشت تاکید کرد: اولویت در اختصاص اعتبار به پروژه ها، طرح های نیمه تمام و اثرگذار در تولید، اشتغال و افزایش رشد اقتصادی است.

وی با تاکید بر شناخت توانمندی روستاییان به عنوان یکی از شاخصه های توسعه رشت بیان کرد: فهرست اولویت های سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و تولید و نیز تقویت بخش های خصوصی و تعاونی، نقش مؤثری در شکوفایی چرخه اقتصاد روستا دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه این شهر در برخورداری از برخی زیرساخت ها نسبت به شاخص های کشوری و استانی عقب ماندگی دارد، افزود: باید با شناسایی ظرفیت های مغفول، از فرصت های سرمایه گذاری به بهترین نحو استفاده شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان