رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های اداره کل محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز مرحله سوم پاکسازی تالاب انزلی از «سنبل آبی» گفت: بر اساس پیش بینی ها ۷۰ هکتار پاکسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عاشوری ظهر پنج شنبه در گفتگو با رسانه های با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی گفت: تاکنون دو مرحله از عملیات پاکسازی انجام شده است.

وی به آغاز مرحله سوم پاکسازی تالاب بین المللی انزلی اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار هکتار از پهنه آبی استان به گیاه سنبل آبی آلوده است.

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه به مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و افراد محلی و بویژه آب سواران در اجرای این طرح اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مرحله سوم پاکسازی تالاب انزلی از سنبل آبی از امروز آغاز و تا ۲۰ روز ادامه دارد، گفت: پیش بینی شده در این مرحله ۷۰ هکتار از بخش های غربی تالاب پاکسازی شود.

عاشوری با اشاره به اینکه با توجه به قدرت تکثیر این گیاه مهاجم در مدت زمان کوتاه، تهدیدی جدی برای تالاب های استان محسوب می شود و باید با آن مبارزه کرد، ادامه داد: تکثیر و خرید و فروش این گیاه ممنوع و خطرناک است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان