به گزارش لنگرخبر به نقل از تپور: چهارشنبه‌شب بود که خبری عجیب با عنوان تعرفه مسعود کاظمی برای جایگزینی احتمالی با عیسی فرهادی به‌عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی نشان داد که نه‌تنها دیگر مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید نمی‌ترسد؛ بلکه این‌قدر در مارگزیدگی بی‌احتیاط و لمس می‌شود تا جانش را از دست دهد.

کمی عقب‌تر از چهارشنبه‌شب یعنی همان جایی که برخی سیاسیون از جابه‌جایی قریب‌الوقوع استاندار گیلان و حتی تعرفه برخی گزینه‌ها ازجمله نصرالله ابراهیمی سرپرست چندهفته‌ای دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به‌عنوان جایگزین احتمالی اسدالله عباسی یاد کردند برگردیم که همان جا در صحبت با چند تن از خواص گیلان به یک نتیجه مشترک رسیدیم که عدم تطابق کارایی شخص استاندار با منصوبانش تحقق این دست شائبه‌ها را در دسترس‌تر از هر زمان دیگر کرده است.

در همان ایام داغ انتصابات نیز به مؤثران قانونی حوزه انتصابات متذکر شدیم که استفاده بیش از حدِ مشورتی از برخی به‌اصطلاح مشاوران استاندار عملاً مجموعه دولت در گیلان را به سمت ترکستان هدایت خواهد کرد که متأسفانه این هم شد.

جایگزینی رابطه‌سالاری (حتی در ابعاد مصرفی و کوتاه‌مدت) به‌جای شایسته‌سالاری در برخی مناصب، کار را به جایی رساند که تعرفه هر گزینه‌ای حتی دور برای مردم گیلان دور از دسترس نبود و نیست تا جایی که مثلاً در منطقه آزاد انزلی به‌عنوان گوشت قربانیِ تقسیم غنایم سیاسیون اسامی شاذ و بی‌تناسب با صبغه خدمتی پیشین مسئولان مانند مدیر فعلی مرکز صداوسیمای گیلان به گوش می‌رسید.

برگردیم به چهارشنبه‌شب: در تداوم همین رویه نادرست که نشان می‌دهد گیلان دچار رهاشدگی در فضای مطالبه‌گری مسئولان بالادستی به‌دوراز هرگونه چشم‌انداز یکپارچه می‌باشد از نام مسعود کاظمی معاون عمرانی فعلی استانداری گیلان برای مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی به میان آمده؛ بماند که انتصاب صولت مرتضوی به سمت وزارت کار رفاه و امور اجتماعی و ارتباط نزدیک مدیرعامل فعلی منطقه آزاد انزلی و عزیمت فرهادی برای همراهی با آقای وزیر، اصل تغییرات را محتمل‌تر کرده است.

جای سؤال است که به‌راستی میزان هزینه‌های تراشیده شده ناشی از برخی انتصابات، برای مجموعه استانداری، در جمع خواص، انقلابیون و حتی افکار عمومی به چه قیمتی بوده که تحمل فشارهای ادامه‌دار کنونی را ممکن کرده است.

هرچند که زمان و البته عملکرد معاونت عمرانی استانداری نشان داد که باید اولویت کارنامه عملکردی و یا چشم‌انداز مثبت برای افراد در پست‌های حساس که مستقیماً در میزان امیدبخشی مردم نسبت به دستاوردهای نظام و تبیین فعالیت‌های دولت دارد بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گرفت؛ کمااینکه معاون فعلی عمرانی استانداری حتی در همراه کردن برخی مشاوران رسانه‌ای و هم کیش خود نیز نتوانست تأثیر مثبت بگذارد که اگر اینگونه بود خروجی مطالب دوستان مشاور مورد اعتماد چندین ساله اخیر وی باید چیز دیگری می‌بود.

البته باتوجه به اعتماد مجدد دولت به استاندار فعلی و ابقای وی، موارد گفته شده شاید به این دلیل باشد که اسدالله عباسی قصد تغییرات اساسی برای حرکت سریع‌تر چرخ توسعه استان را دارد که این‌گونه موضوع عزیمت معاون عمرانی وی بر سر زبان‌ها افتاده و شاید هم وضعیت نابسامان شورای اسلامی شهر رشت گریبان مسوولان گیلان را گرفته که با مطرح کردن تغییرات در مقام عالی دولت در گیلان و حتی شائبه‌های عجیب این چنین در سطح مدیر عاملی منطقه آزاد انزلی به‌عنوان یکی از قطب‌های رکین توسعه‌ای فضای گیلان را مه آلود کرده اند.

هرچه هست خطاب به دولت و دولت مردان باید بگوییم که دیگر جان نیمه جان گیلان یارای این همه کم لطفی در حوزه‌های مهم اجرایی را نداشته و انتظار می‌رود تا با نگاهی توسعه ای ثبات و جهش را برای مردم گیلان رقم بزنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان