دمنوش های مفید برای درمان های خانگی

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۰:۳۸ چاپ کد خبر: 179995

منقل برنجی یا سماور برنجی یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما در تهیه دمنوش های گیاهی روزانه تان کمک می کند. این ظروف آماده سازی دمنوش را برای شما ساده تر می سازند.

دمنوش ها انواع نوشیدنی های مفید و مقوی هستند که از ساقه، برگ، گل ها و سایر اجزای گیاهان به دست می آیند. انواع دمنوش در سماور برنجی، سماورهای مسی و معمولی آماده می شوند و طعم و مزه دلپذیری دارند. شما می توانید، با کمی جست و جو بهترین مدل های دمنوش را برای وضعیت سلامت خود خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. هر گیاهی خواصی را در خود گنجانده و مصرف دمنوش آن، این خواص را به بدن ما منتقل می کند.

دمنوش برای افزایش سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهمترین مباحثی است که در خصوص استفاده از نوشیدنی های گیاهی مطرح می شود. هر یک از این نوشیدنی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن ما نیز کارایی خواهند داشت. دمنوش آویشن یکی از این نوشیدنی ها است که از نوعی گیاهی کوهی به دست می آید. عطر و بو و طعم این گیاه از مهمترین نقاط قوت آن به شمار می رود. آویشن عطر و بوی بی نظیری دارد و به عنوان ادویه نیز به کار برده می شود. استفاده از بابونه نیز در این زمینه تاثیر گذار است. این گیاه افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن سبب جلوگیری از امراض روحی نیز می شود.

دمنوش خانگی برای تسکین درد

در روزهایی که در ناحیه سر یا بخش های عضلانی دردهایی احساس می کنید، منقل برنجی خود را روشن کرده و یک چای زنجبیل غلیظ دم کنید. این چای دردهای عضلانی شما را از بین می برد و در رفع عفونت های بدن نیز تاثیر گذار است. در این میان چای گزنه نیز برای رفع دردهای مفاصل کارایی خواهد داشت و التیام بخش این آسیب ها در بدن خانم ها و آقایان است. این گیاه به صورت عرقی جات، دم شده و... قابل استفاده خواهد بود. 

چای ریشه بابا آدم نیز دردهای شما را از بین می برد و یک راه حل صد در صد طبیعی برای مقابله با امراض مفصلی به شمار می رود. روغن های چرب موجود در این گیاه از بروز درد در بخش های مختلف بدن به شدت پیشگیری می کند.

دمنوش برای بیماری‌های سخت

اگر شما هم از استفاده روزانه از دمنوش های گیاهی لذت می برید، یقینا به یک سماور برنجی اصل نیاز دارید! تهیه این نوشیدنی ها در این ظروف بسیار ساده است و خواص دمنوش را نیز به شدت افزایش می دهد. در سال های اخیر انواع این دمنوش های گیاهی در رفع و درمان بیماری های صعب العلاج کارایی داشته اند. از میان آن ها می توان به بیماری های سرطانی اشاره کرد. در این خصوص گیاه جینسینگ به صورت دم شده به عنوان یک شیمی درمانی طبیعی برای این بیماران محسوب می شود و به میزان قابل توجهی در میان این دسته از بیماران کارایی دارد. 

مصرف جینسینگ از سوی بسیاری از پزشکان و متخصصان این عرصه نیز تایید شده و خواص دارویی آن برای بیماری سرطان ریشه علمی دارد. این گیاه به صورت دم شده نیز قابل استفاده خواهد بود و چای آن تاثیر به سزایی در رفع این بیماری و عوارض ناشی از آن بر جای می گذارد.

بهترین دمنوش برای سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج در کودکان است که در فصل های سرد سال شیوع بیشتری دارد و سلامت بچه ها را شدیدا تهدید می کند. بزرگسالان نیز در معرض خطر دائمی این بیماری قرار دارند. برای مقابله  با آن استفاده از دمنوش مریم گلی بسیار کارایی خواهد داشت و درد گلوی شما را کاهش می دهد. در این خصوص دمنوش گل محمدی نیز موثر واقع می شود و التهابات ناشی از سرما خوردگی را در بدن از بین می برد. شما می توانید، در سماور برنجی خود کمی آب جوش آماده کرده و آن را با مقادیری عسل میل کنید. به این ترتیب سرماخوردگی شما به سرعت درمان خواهد شد. 

در این خصوص دمنوش گل میخک نیز بسیار کارایی خواهد داشت. این دمنوش راه ریه های شما را باز می کند و در دوران سرماخوردگی تنفس را برای بیماران ساده تر می کند. دمنوش برگ چای سفید نیز خواص بسیار زیادی برای این مشکلات جسمی که بدن ما را تضعیف می کند، به همراه دارد.

دمنوش با خاصیت ضد التهابی

چای سبز یکی از بهترین دمنوش های ضد التهابی به شمار می رود که خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن به همراه می آورد. این چای مقوی از بروز بسیاری از التهابات در اندام های بدن پیشگیری خواهد کرد. دمنوش ریحان مقدس نیز با خواص ضد التهابی شناخته می شود و بدن شما را از امراض مختلف دور نگه می دارد. این گیاه اسید اوریک بدن را به شدت کاهش داده و کنترل می کند. به دنبال آن درد و التهابات بدن نیز کاهش خواهند یافت. 

دمنوش گیاه زردچوبه نیز از خواص منحصر به فردی برای رفع التهاب برخوردار است و استفاده از آن مزایای بی شماری خواهد داشت. دمنوش میوه گل رز نیز بیشتر از 2000 سال است به عنوان یک ماده دارویی ضد التهاب معرفی شده و خواص بی شماری برای سلامت بدن دارد.

بهترین دمنوش برای کلیه

دم کردن برخی از دمنوش ها برای تصفیه و پاکسازی کلیه کارایی خواهد داشت و از سلامت این اندام مهم در بدن حفاظت می کند. دمنوش جعفری یکی از آن ها است که سبب پاکسازی ادرار و دستگاه مربوط به آن می شود. البته شرط بهره مندی از این خواص فوق العاده، استمرار در استفاده از این دمنوش ها است. دمنوش گل صدتومانی نیز در این زمینه خواص بسیار زیادی دارد و سبب کاهش آلبومین ادرار می شود. به این ترتیب در رفع بیماری های کلیوی نیز موثر واقع خواهد شد. 

دمنوش دارچین نیز یکی از موثرترین نوشیدنی هایی است که در خصوص افزایش توانایی کلیه به کار برده می شود. این دمنوش علاوه بر خواص فوق العاده، عطر و طعم بی نظیری دارد.  این دمنوش گیاهی هر گونه نارسایی کلیوی را درمان می کند. به همین خاطر برای کلیه های شما مفید واقع خواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای تهیه دمنوش

منقل برنجی یا سماور برنجی یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما در تهیه دمنوش های گیاهی روزانه تان کمک می کند. این ظروف آماده سازی دمنوش را برای شما ساده تر می سازند. علاوه بر این هر یک از این ظرف ها با استفاده از آلیاژهای فلزی مفید برای بدن ساخته شده اند و جوشاندن آب در آن ها خواص فوق العاده ای برای بدن به همراه می آورد. مواد معدنی موجود در آب جوش حاصل از این ظروف، نیازهای بدن ما را برطرف کرده و هر گونه کمبودی را جبران خواهد کرد. شما می توانید از این ظروف برای آماده سازی انواع غذاها، چای ها، نوشیدنی ها و... استفاده کنید. میزان استفاده از آن ها برای مصارف تزیینی نیز بسیار افزایش یافته است. 

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انواع دمنوش های گیاهی و خواص آن ها اطلاعاتی ارائه کردیم. سپس به بررسی یکی از بهترین روش های آماده سازی دمنوش پرداختیم و با ارائه این پیشنهاد، بهره بری از این دمنوش های گیاهی را افزایش دادیم! هر یک از این دمنوش ها با آماده سازی در این ظروف تاثیر گذاری بیشتری در درمان امراض و پیشگیری از برخی بیماری ها بر جای می گذارند. شما می توانید هر یک از آن ها را با روش های سنتی در انواع منقل های برنجی و زغالی دم کنید و از طعم و مزه بی نظیر دمنوش گیاهی خود نیز لذت ببرید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان