رشت- رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به حضور ۴۹۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان گفت: ۶۶ نفر از این زندانیان زیر ۵۰ میلیون تومان بدهی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا یزدانی گفت: ۴۹۷ زندانی جرایم غیرعمد با ۶۶۳ میلیارد تومان بدهی دوره محکومیت خود را در زندان های گیلان سپری می کنند.

وی افزود: این زندانیان به دلیل بدهی مالی، دادن چک و سفته بی محل، ورشکستگی، مهریه و نفقه، حوادث کارگاهی و پرداخت دیه کارگر، تصادف رانندگی و قتل غیرعمد در زندان به سر می برند.

رئیس ستاد گیلان با بیان اینکه ۶۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان زیر ۵۰ میلیون تومان بدهی دارند، اضافه کرد:: ۲۲ نفر از این زندانیان را بانوان تشکیل می دهند که ۱۸ نفر آن ها فرزند دارند.

یزدانی با اشاره به برگزاری پویش یلدای فاطمی با هدف جمع آوری کمک های خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان، افزود: امسال قرار است با همکاری آموزش و پرورش گیلان، کمک های نقدی دانش آموزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان جمع آوری شود.

وی گفت: پارسال ۳۰۲ زندانی با ۱۰۶ میلیارد تومان بدهی که ۷۰ درصد آن را شاکیان گذشت کردند به کمک خیران استان از زندان آزاد شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان