ایتنا - علیرغم تغییر به یک استاندارد اتصال سیمی سریع تر، صاحبان آیفون های ارزان تر ممکن است از مزایای آن بهره مند نشوند، زیرا اکنون شایعه شده است که اپل ممکن است سرعت انتقال سریع تر را برای مدل های ...

با وجود اینکه کشورهای اتحادیه اروپا نزدیک به یک دهه است که برای رسیدن به یک استاندارد شارژ مشترک فشار می‌آورند، الزام قانونی تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی به رعایت آن فرآیند آسانی نبوده است. پس از سال‌ها تلاش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام تصمیم گرفتند تا در سال 2020 قانون شارژر مشترک را به تصویب برسانند. و پس از تشریفات قانونی متعدد بالاخره تصویب شد که این قانون از 27 دسامبر 2022 اجرائی شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اکثر سازندگان دستگاه‌هایی که تحت تأثیر قانون شارژر مشترک اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند حتی قبل از اینکه این قانون به چاپ در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا برسد از تاریخ‌های مربوطه آگاه بودند. به همین دلایل، بسیاری از آنها قبلاً فرآیند لازم را برای اجرای آنها آغاز کرده‌اند. این شامل اپل نیز می‌شود که احتمالاً آیفون‌های نسل بعدی خود را به جای پورت لایتنینگ با پورت USB-C عرضه می‌کند.
 
با این حال، علیرغم تغییر به یک استاندارد اتصال سیمی سریع‌تر، صاحبان آیفون‌های ارزان‌تر ممکن است از مزایای آن بهره‌مند نشوند، زیرا اکنون شایعه شده است که اپل ممکن است سرعت انتقال سریع‌تر را برای مدل‌های گران‌تر خود رزرو کند. فارغ از این قانون، حرکت دودلانه اپل برای پشتیبانی از USB-C ممکن است صرفاٌ به دلیل توقف کلی این روند باشد. ظاهراً هدف بلندمدت این شرکت حرکت به سمت دستگاه‌های کاملاً بدون پورت است که فقط به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند و در نتیجه قانون رایج شارژر را دور می‌زنند. فعلاٌ این قانون شارژر یکسان برای دستگاه‌هایی که فقط به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند اعمال نمی‌شود.
 
علاوه بر گوشی‌های هوشمند، الزام به مجهز بودن به USB-C برای بسیاری از محصولات دیگر از دوربین‌های دیجیتال و هدفون گرفته تا کنسول‌های بازی ویدیویی دستی و بلندگوهای قابل حمل نیز اعمال می‌شود. حتی تولیدکنندگان لپ‌تاپ نیز باید استانداردهای جدید را رعایت کنند. با این حال، این ماشین‌ها تا آوریل 2026 فرصت دارند تا خود را با قانون جدید تطبیق دهند.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان