رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه ائمه جماعات باید مخاطبین جوان را جذب کنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید با هدف جذب جوانان به ارزش های انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه دشمن امروز با تمام قوا در جنگ نرم لشگرکشی کرده است، اظهار کرد: ما در جنگ سخت پیروز شدیم و فرماندهان جبهه یا شهید شدند و یا مقاومت کردند و یا همچون سردار سلیمانی به جبهه جهان اسلام ورود کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسئولان و دستگاه ها موظف هستند مسیر و نقشه راهی که رهبری تعیین کرده فراتر نروند و درباره آن کوتاهی نکنند، افزود: اگر در مسیر کار فرهنگی به نتیجه دلخواه نرسیدیم باید ساختارها را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه رهبری سال ۷۰ شبیخون فرهنگی را بارها اعلام کردند، افزود: آسیب هایی بر ما وارد شده که علت آن باید ریشه یابی شود.

عباسی تصریح کرد: دشمن اهدافی دارد و برای تحقق آن بودجه فرهنگی خوبی هم کنار گذاشته و سریع پیش می رود اما ما از بودجه فرهنگی به خوبی استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات باید بتوانند مخاطبین جوان را جذب کنند، عنوان کرد: اغلب شرکت کنندگان در نمازهای جمعه دهه شصت، جوانان بودند اما به مرور جبهه فرهنگی را رها کردیم.

وی با انتقاد از عملکرد متولیان فرهنگی بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید با هدف جذب جوانان به ارزش های دینی باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کودکستان ها طبق تئوری غرب مدیریت می شوند، بیان کرد: مدیریت درستی در این باره نداشتیم.

عباسی با بیان اینکه دشمن کار فرهنگی را از سنین کودکی و بر قشر کودکستانی آغاز کرده است، ادامه داد: باید توجه بیشتری به خانواده در گیلان شود زیرا خانواده ایرانی و اسلامی هویت ما است.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی هم پوشانی ندارند و موازی کاری می کنن، افزود: کسانی که کم کاری می کنند باید مشخص شوند زیرا نباید منفعلانه عمل کنیم تا دشمن در حساس ترین نقطه رفتار خود را نشان دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان