آستارا- امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال گرفتن هویت ملت ایران است، افزود: ما از منظر جنگ سخت، رسانه ای و سایبری پنجه در پنجه دشمن انداخته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی بعدازظهر یکشنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان آستارا اظهار کرد: اسلام زمانی می تواند فراگیر شده و گسترش یابد که چهار عنصر رهبری، قانون، عالمان دینی و مجاهدان پای کار باشد وگرنه اسلام نمی تواند به مقصود خود برسد.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه این مکتب و آئین روزی مرزها را می شکند و افکار عالم را در اختیار می گیرد، افزود: چنانکه می بینیم در حال حاضر این امر در حال محقق شدن بوده و امروز تبدیل به یک گفتمان و مکتب شده است.

وی به اهانت اخیر نشریه شارلی ابدو فرانسه به رهبر انقلاب و راه اندازی فراخوان اشاره کرد و افزود: در حالی که هنوز در داخل کشور ما خیلی ها موضوع را نمی دانند و موضع گیری نکردند، از شرق آسیا تا آمریکای جنوبی پویش «رهبرم» راه انداختند تا توی دهان این نشریه بزنند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه عنصر اول برای جهانی شدن اسلام، رهبری است و بدون رهبری نمی شود آئین و فرهنگ یک مکتب را نشر داد، گفت: در فتنه اخیر برخی با این فکر که ممکن است خراب شوند و طرفداران خود را از دست بدهند، برچسب سکوت به زبانشان زدند و نه بخاطر مردم و نه بخاطر رهبری اقدامی نکردند اما مقام معظم رهبری به تنهایی به میدان آمد و دست شبکه های تروریستی جهانی را که مشکلشان فقط مسئله حجاب و نظام نیست، بلکه مسئله آنها مسئله اسلام است را رو کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشورها و ملت های زیادی عاشق روحانیت و عالمان اسلام هستند، افزود: دومین عنصر برای اینکه صدای اسلام به تمام پابرهنگان عالم برسد، قانون و کتاب قرآن است که برای تمام عرصه ها حرفی برای گفتن دارد؛ بیش از سه هزار زبان در دنیا وجود دارد و کتاب های انجیل و تورات به بیش از ۲ هزار زبان زنده دنیا ترجمه شده است، در حالی که قرآن تنها به ۴۰ زبان ترجمه شده است.

امام جمعه لاهیجان وجود عالمان و شهامت و ایستادگی آنان را سومین عنصر مورد نیاز برای جهانی شدن اسلام برشمرد و افزود: علمای بزرگی که حضورشان مانند نورافکن در جامعه اثر دارد عامل جمع کردن تفرقه هستند تا شیعه و سنی را کنار هم قرار دهند و اسلام را جهانی کنند.

وی گفت: مجاهدین و شهدا عنصر چهارم هستند و مکتبی که قانون دارد و عالمانی که راه را نشان می دهند مجاهدینی می خواهد که با ایستادگی، اسلام را کف میدان بیاورند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: ما امروز در راه جهانی شدن قدم چهارم را برداشتیم تا از پابرهنگان عالم که استکبار دنیا را برای آنها تیره و تار کرده بود دفاع کنیم و با امید به دنیا ثابت کردیم که دین و آئین ما جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال گرفتن هویت ملت ایران است و باید با آگاهی در تمام حوزه ها قدم برداریم، افزود: قوی ترین، مجهزترین و حرفه ای ترین دشمنان امروز روبروی ما هستند و ما از منظر جنگ سخت، رسانه ای و سایبری پنجه در پنجه دشمن انداخته ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان