آستارا- فرماندار آستارا از پرداخت ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی برای ایجاد کسب و کار در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور ظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: باید توان و ابتکار عمل جوانان در حوزه های مدیریتی دستگاه های اجرایی به کار گرفته شود تا خدمات رسانی دولت با تحرک بیشتر پیش برود.

وی افزود: بنا به تاکید رئیس جمهور و استاندار گیلان، استفاده از توان بانوان و جوانان باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و به طور یقین این امر در آستارا نیز عملی خواهد شد.

فرماندار آستارا بر همکاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در برنامه های فرهنگی جوانان همکاری کنند و برای تاثیرپذیر بودن برنامه ها، از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

رضایی پور با اشاره به استفاده از ظرفیت هنرمندان گفت: هنرمندان آستارا از لحاظ توانمندی در سطح بالایی هستند و بسیاری از موضوعات مرتبط با جوانان با زبان زیبای هنر قابل انتقال است.

فرماندار آستارا با اشاره به حمایت های دولت برای کسب و کار جوانان شهرستان گفت: از ابتدای امسال ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در مشاغل مختلف برای ۱۲ جوان آستارایی برای ایجاد کسب و کار پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۸۵ مجوز مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی، صنعتی، خدماتی و فرهنگی در آستارا برای ارائه تسهیلات اشتغال زایی صادر شده و جوانان فعال و نخبه حوزه های مختلف شایسته تجلیل هستند و نبود مهارت، عامل مهمی در بیکاری آنها است و باید برای توانمندسازی آنان اقدامات بیشتر صورت گیرد.

فرماندار آستارا جوانان را میدان داران اصلی گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: هر جا به جوانان اعتماد کردیم، هم نتیجه مناسب کسب کرده و هم در هزینه ها صرفه جویی کردیم.

وی افزایش سواد رسانه ای جوانان را اولویت مهم امروز کشور دانست و بیان کرد: به طور یقین باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه داشت و بدون آموزش و افزایش آگاهی رسانه ای جوانان این امر امکان پذیر نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان