رشت- فرماندار رشت گفت: از ابتدای امسال ۱۰۷۶ نفر از قاچاقچیان، توزیع کنندگان و معتادین متجاهر دستگیر و به مراکز قضائی و بازپروری تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: قاچاق کالا و تجارت مرگبار مواد مخدر به تولید داخل و به تباهی کشاندن نیروی انسانی جوان کشور ضرر غیر قابل انکار می رساند.

وی لزوم برخورد جدی با متخلفان را ضروری دانست و اشاره کرد: حجم نظارت ها، کشفیات، دستگیری ها و آموزش های ارائه شده نشان از عزم جدی دولت در حفظ امنیت اقتصادی و عمومی جامعه دارد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی شامل تریاک، هروئین، شیشه کشف و ضبط شده است، گفت: در همین راستا ۱۰۷۶ نفر از قاچاقچیان، توزیع کنندگان و معتادین نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراکز قضائی و مجتمع های بازپروری هدایت شده اند.

امام پناهی به اهمیت ناامن نمودن محیط برای معتادین متجاهر و لزوم شناسایی و محصور نمودن ساختمان های مخروبه و زمین های شخصی رها شده تاکید کرد و ادامه داد: نقش تکمیلی آموزش های فنی و حرفه ای در نتیجه بخشی مراحل درمان و ترخیص معتادان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خواستار تلاش بیشتر متولیان در تحقق امکان استفاده از ظرفیت کامل پذیرشی مراکز نگهداری ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: پرداخت سهمیه ای که به شهرداری ها اختصاص یافته به این مراکز برای ارتقای کیفی خدمات بسیار پر اهمیت است.

فرماندار رشت با اشاره به رقابت پذیر بودن کیفی بسیاری از کالاهای تولید داخل با مشابه خارجی اظهار داشت: امر مبارزه با قاچاق کالا در واقع اقدامی عملی در حمایت از تولید داخلی و اشتغال می باشد.

امام پناهی با تاکید بر اینکه هرگونه کم کاری در مبارزه با قاچاق کالا بویژه آن دسته از کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و از دست رفتن مشاغل موجود خواهد شد، اضافه کرد: برخی فعالیت های قاچاق کالا را علاوه بر تأثیر منفی که بر اقتصاد دارند در رابطه با مستقیم با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد.

وی با اعلام اینکه نظارت ها بر واحدهای ارائه خدمات سلامت محور مانند فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و طب سنتی افزایش خواهد یافت گفت: با واحدهای فاقد مجوزهای لازم بخصوص در حوزه ارائه کالاهای پزشکی و عطاری ها برخورد جدی صورت می گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان