صندلی آمفی تئاتر چیست؟

۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۵ چاپ کد خبر: 180071

صندلی آمفی تئاتر باید دارای ویژگی‌های خاص و همچنین زیبایی منحصربه‌فردی باشد. تجهیز سالن آمفی تئاتر باید توسط مجموعه‌های متخصص انجام شود. برای انجام این کار استفاده از لوازم و تجهیزات باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو سریر آسیا با طراحی و تولید محصولات مرغوب به شما در انتخابی درست و خریدی مناسب کمک می‌کند.

سالن آمفی تئاتر برای برگذاری و اجرای مراسمات گوناگون و نمایش‌های مختلف مناسب است. همچنین اگر این سالن در مکان‌های رسمی و دانشگاهی تاسیس شود، به آن تالار پلکانی گفته می‌شود. باتوجه به کاربردهایی که این سالن دارد استفاده از تجهیزات مناسب و کاربردی بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب صندلی با ویژگی‌های لازم است. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

چرا استفاده از صندلی آمفی تئاتر اهمیت دارد؟

از آنجایی که افراد برای شرکت در مراسمات یا دیدن نمایش به این سالن می‌روند، باید تمام اسباب راحتی برای آنها فراهم شود؛ زیرا اگر سالن به‌گونه‌ای جذاب طراحی نشده باشد یا صندلی‌ها باعث ایجاد خستگی در افراد شود، میل آن‌ها برای حضور دوباره در سالن از بین می‌رود.

مهم‌ترین کاری که باید انجام شود تهیه و اجرای اصولی صندلی‌های مناسب برای این سالن است. اما این صندلی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

صندلی آمفی تئاتر چیست؟

این صندلی برای مکان‌هایی مانند سالن آمفی تئاتر و سالن سینما مناسب می‌باشد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مکانیزم تاشو است. لازم به ذکر است در اصطلاح به آن‌ها صندلی سینمایی نیز گفته می‌شود. علاوه‌بر قابلیت تاشویی، این صندلی از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است که به شرح زیر می‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی آمفی تئاتر

از مهمت‌رین ویژگی‌های صندلی مناسب برای سالن آمفی تئاتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مکانیزم تاشو

حتما تابه‌حال به سالن‌هایی مانند آمفی تئاتر، همایش، سینما و... رفته‌اید. در این سالن‌ها صندلی به‌گونه‌ای طراحی شده که برای نشستن باید کفی آن را به سمت پایین بکشید. پس از برخاستن نیز بلافاصله صندلی به بالا کشیده می‌شود؛ این خاصیت را مکانیزم تاشو می‌گویند.

این ویژگی باعث کاهش فضای اشغال شده توسط صندلی و راحتی درعبور در بین ردیف‌ها شده و همچنین تمیزکاری سالن را راحت‌تر می‌کند.

مواد اولیه باکیفیت برای ساخت صندلی

 اگر قرار بر تولید صندلی با طول عمر بالا و راحتی در حین استفاده باشد، باید به متریال و مواد اولیه مورد مصرف برای ساخت آن توجه شود.

برای این منظور باید از فوم‌های محکمی استفاده شود که توانایی تحمل ضربه و همچنین وزن بالا را داشته باشد. 2 نوع فوم به نام‌های فوم سرد و گرم وجود داشته که نوع سرد آن دارای مقاومت بیشتری است و با گذشت زمان نشست پیدا نمی‌کند. این فوم مناسب‌ترین نوع برای ساخت صندلی‌های آمفی تئاتر است.

ویژگی دسته صندلی

از آنجایی‌که افراد زیاد و متفاوتی در این سالن حضور می‌یابند، دسته‌ باید از جنسی تولید شود که دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و خراشیدگی باشد. بهترین متریالی که برای استفاده در دسته و پشتی صندلی مناسب است و از ایجاد خط و خش در آن نیز جلوگیری می‌کند، نوعی پلاستیک فشرده به‌نام ABS است. این پلاستیک همچنین دارای مقاومت زیادی دربرابر ضربات احتمالی می‌باشد.

ویژگی روکش صندلی

پارچه‌ای که از آن به‌عنوان روکش صندلی استفاده می‌شود باید دارای مقاومت و کیفیت بالایی باشد. عدم پرزدهی و چروک شدن، عدم تغییر رنگ و... از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پارچه مناسب برای تهیه روکش صندلی آمفی تئاتر است.

همچنین بهتر است پارچه خواص ضد اشتعال داشته باشد تا در صورت بروز آتش‌سوزی از گسترش آتش به‌وسیله صندلی‌ها جلوگیری شود.

ویژگی پایه صندلی

از دیگر نکاتی که حین خرید این صندلی باید به آن توجه کرد، پایه و میزان مقاومت آن است. همان‌ طور که می‌دانید تمامی وزن صندلی و افراد بر روی پایه می‌افتد؛ به‌همین دلیل باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. برای رنگ‌آمیزی آن نیز بهتر است از رنگ‌های کوره‌ای الکترواستاتیک که بسیار با دوام بوده و در اثر گذر زمان و ضربه دچار آسیب و پریدگی نمی‌شود استفاده کنید.

این پایه معمولا از پروفیل ساخته شده و برای متصل کردن آنها از جوش محکمی به‌نام CO2 استفاده می‌شود تا به‌راحتی از صندلی جدا نشود.

ویژگی کفی صندلی و پشتی آن

از مواد متفاوتی برای تولید پشتی و کف صندلی استفاده شده که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. انتخاب صندلی ساخته شده به‌وسیله هرکدام از این متریال بسته به نوع سالن و کاربری آن دارد. از جمله موادی که برای ساخت این بخش‌ها استفاده می‌شود می‌توان به ABS، MDF، و نمای پارچه‌ای اشاره کرد.

قیمت صندلی آمفی تئاتر

قیمت این صندلی باتوجه به متریال مورد استفاده در آن مشخص می‌شود. هرچه این مواد باکیفیت و مرغوب‌تر باشد در قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

همچنین پارچه‌ای که از آن به‌عنوان روکش صندلی استفاده می‌شود، دارای تنوع و قیمت متفاوتی است که تاثیر زیادی روی قیمت این محصولات دارد. برای خرید این صندلی بهتر است از تولیدی‌های معتبری مانند سریر آسیا که در طراحی و ساخت این تجهیزات از بهترین متریال استفاده می‌کنند کمک بگیرید.

جمع‌بندی

صندلی آمفی تئاتر شباهت زیادی به‌صندلی سینمایی دارد و فقط در چند مورد جزئی باهم تفاوت دارند. استفاده از این صندلی در سالن‌های پخش نمایش یا برگزارکننده جلسات مختلف کاربرد دارد.

از ویژگی‌هایی که برای صندلی مناسب سالن آمفی تئاتر لازم است، می‌توان به جنس یا مواد اولیه باکیفیت در ساخت آن، استفاده از رنگ‌های کوره‌ای برای قسمت‌های فلزی، استفاده از روکش پارچه‌ای مرغوب و بادوام، تعبیه دسته و پایه‌های مستحکم و مقاوم برای آن و... اشاره کرد.

تولیدی‌ها و کارخانجات زیادی در زمینه تولید صندلی‌های آمفی تئاتر فعالیت می‌کنند که از بهترین این مجموعه‌ها می‌توان به سریر آسیا اشاره کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان