رشت- مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز و عدم تحقق برنامه های بخش تولید گفت: مصرف گاز بخش خانگی گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی جمال نیکویی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان تولید و مصرف گاز در گیلان هم تراز نیست و در بحث عرضه به نحوی فعالیت کردیم که بالاتر از ۹۶ درصد خانوارها دارای گاز شدند اما برنامه های مربوط به بخش تولید محقق نشد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به مصرف بالای گاز بخش خانگی گفت: مصرف گاز در بخش خانگی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ساختمان ها اتلاف انرژی بسیاری دارند، تصریح کرد: قیمت پایین انرژی و قیمت بالای مصالح باعث شد که به سمت اصلاح الگوی ساخت ساختمان نرویم.

جمال نیکویی با بیان اینکه با توجه به افزایش سرما، محدودیت های بخش گاز افزایش می یابد، افزود: دمای هوا در دی ماه سردتر می شود و ناچاریم محدودیت مصرف گاز را در بخش های پرمصرف اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر مشترکی نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش مصرف گاز داشته باشد، سه درصد تخفیف در قبوض گاز آنها اعمال می شود، گفت: ۶۴ درصد مشترکان خانگی، ۳۵ درصد گاز را مصرف می کنند و مابقی مصرف گاز متعلق به سایر مشترکان یعنی پرمصرف ها است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تاکید بر مصرف بهینه گاز و رعایت پوشش مناسب با فصل سرد در خانه ها ادامه داد: اگر تنها یک درجه دمای هوای خانه را کاهش دهیم، تمام صنعتگران گیلانی می توانند از نعمت گاز برخوردار شوند و به فعالیت خود در شرایط فعلی ادامه دهند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان