مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش مصرف گاز در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش دما و افزایش سرما، ناچارا برای پرمصرف ها محدودیت اعمال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عیسی جمال نیکویی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایش های شرکت گاز استان با بیان اینکه میزان تولید و مصرف گاز در گیلان هم تراز نیست، اظهار کرد: خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد خانوارهای گیلانی از گاز طبیعی برخوردارند و امیدواریم این سطح برخورداری تا سال آینده به بالای ۹۷ درصد در استان برسد.

وی با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی استان افزود: مصرف گاز در بخش خانگی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه ساختمان های استان اتلاف انرژی بسیاری دارند، گفت: قیمت پایین انرژی و قیمت بالای مصالح باعث شد که به سمت اصلاح الگوی ساخت ساختمان نرویم.

جمال نیکویی از احتمال تشدید محدودیت های در تعرفه گاز با توجه به افزایش سرما خبر داد و افزود: دمای هوا در دی ماه سردتر می شود و ناچاریم محدودیت مصرف گاز را در بخش های پرمصرف اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر مشترکی نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش مصرف گاز داشته باشد، سه درصد تخفیف در قبوض گاز آن ها اعمال می شود، بیان کرد: ۶۴ درصد مشترکان خانگی، ۳۵ درصد گاز را مصرف می کنند و مابقی مصرف گاز متعلق به سایر مشترکان یعنی پرمصرف ها است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تأکید بر مصرف بهینه گاز و رعایت پوشش مناسب با فصل سرد در خانه ها گفت: اگر تنها یک درجه دمای هوای خانه را کاهش دهیم، تمام صنعتگران گیلانی می توانند از نعمت گاز برخوردار شوند و به فعالیت خود در شرایط فعلی ادامه دهند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان