به گفه استاندار گیلان، از محل اعتبارات سفر و اعتبارات ملی و استانی نیز برای حمایت از اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد منابعی اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در همایش سالانه علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه گیلان مردمانی بسیار بافرهنگ دارد چنانچه حتی در دادن زکات مستحبی هم فعال هستند، اظهار کرد: زکات آثار فردی اجتماعی و معنوی بسیار فراوانی دارد، بدون شک این حرکت خدایی در روح و جان انسان تأثیر وضعی داشته و در جامعه نیز آثار خود را به شکل ملموس بر جای می گذارد.

وی نزدیک شدن به خداوند را از آثار مهم ارج نهادن به فریضه زکات برای انسان دانست و گفت: به جای آوردن زکات موجب می شود اموال مردم بیمه شود و کمک ۴۴ میلیارد تومانی مردم گیلان در امر زکات نشان دهنده دیانت مردمان این خطه و رشد مبانی اعتقادی آنان است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان با وجود همه نعمات خداوندی که دارد و ظاهر سرسبزی که از آن برخوردار است اما در کنار تراکم جمعیتی عده ای از مردم آن دچار سختی در معیشت و زندگی هستند، افزود: از محل اعتبارات سفر و اعتبارات ملی و استانی نیز برای حمایت از اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد منابعی اختصاص داده می شود.

عباسی تأسیس نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) را ناشی از نگاه هوشمندانه امام راحل دانست و بیان کرد: توانمند کردن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گیلان امری است که همواره تحقق آن را از این نهاد انقلابی انتظار داشته و دارم.

وی با بیان اینکه در مجموع آنچه را که مربوط به سهم دولت است در تبصره ۱۶ اعتباراتی را برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دادیم، گفت: همچنین از اعتبارات سفر و از اعتبارات ملی و استانی به افرادی که برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد کنند حمایت هایی را در نظر گرفتیم.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع اهمیت صرفه جویی در مصرف گاز و انرژی بیان کرد: با اتحاد و انسجام و با کمک به محرومان می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امید داریم خداوند متعال به همه ما توفیق ادای زکات و کمک به محرومان را عنایت فرماید.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان