نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه هرچقدر در طرح زکات جمع شود برای کمک به محرومان اختصاص میِ یابد، گفت: مجلس آمادگی دارد در خلال تدوین تلفیق بودجه سال و قانون نویسی از ظرفیت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش ظهر امروز در همایش سالانه علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه در بحث انفاق و صدقه در قرآن و اسلام توصیه های زیادی شده است، اظهار کرد: عطایای الهی نظیر همین زکات در دست حاکم شرع قرار دارد که باید در زمینه توسعه جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه زکات از ویژگی های مهم دنیای اسلام و عطایای خداوند متعال محسوب می شود، گفت: باید از آیات قرآن کریم و فرمایشات بزرگان برای حل مشکلات جامعه بهره بگیریم بنابراین در مجلس تلاش کردیم هفت ماده را در مورد زکات تدوین و تنظیم کنیم.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه در طرح زکات آوردیم که هرچه قدر زکات در جامعه جمع آوری شد را برنامه و بودجه موظف است به این حوزه یعنی کمک به محرومان اختصاص دهد، تصریح کرد: مجلس آمادگی دارد در خلال تدوین تلفیق بودجه سال و قانون نویسی از ظرفیت دست اندرکاران زکات کشور و کمیته امداد برای تأمین معاش و اقتصاد مردم قشرهای محروم بهره بگیریم.

دلخوش در پاسخ به اینکه چرا سازمان برنامه و بودجه آن ۱۰ درصد قانونی را به حوزه کمیته امداد اختصاص نداده است، گفت: این امر موضوعی است که آن را باید متولیان این حوزه از ما مجلسی ها بخواهند و مطالبه گری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با افزایش قیمت برخی از کالا ها افزود: انتظار داریم دولت تیم اقتصادی خود را تقویت کند تا شاهد گران شدن کالاها و نوسان نرخ ارز و سکه نباشیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان