رشت- مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در آذر ماه گفت: با تعطیلی ادارات گیلان در روز پنج شنبه گذشته ۱۹۹ هزار متر مکعب گاز صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی جمال نیکویی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به افزودن شدن ۱۰ هزار و ۲۶ عملک گاز اظهار کرد: یک میلیون اشتراک خانگی ثبت شده است.

وی به گازرسانی همه شهرهای استان گیلان به جز ماسوله به دلیل بافت تاریخی این شهر اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۱۱۷ روستا معادل ۹۶.۷ درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا نیز در دست اجرا است، گفت: اجرای عملیات گاز رسانی به ۱۲۰ روستا نیز در دستور کار قرار دارد تا در سال انجام شود.

وی به افزایش مصرف گاز طی روزهای گذشته در استان گیلان اشاره و با تأکید بر لزوم اصلاح مصرف و صرفه جویی از سوی مشترکان اضافه کرد: با همکاری و صرفه جویی مردم و قراردادن درجه وسایل گرمایشی از دمای ۲۱ درجه امسال بدون مشکل سپری شود.

جمال نیکویی با اشاره به اینکه اگر دمای مصرف یک درجه کاهش یابد در میزان مصرف ۵ تا ۶ درصد صرفه جویی می شود، تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه جهادی گاز استان گیلان تشکیل و در اولین اقدام به عنوان نماد همکاری دولت در کاهش مصرف تمام ادارات تعطیل شد که حدود ۱۹۹ هزار متر مکعب صرفه جویی شد.

وی به پایش و رصد مستمر ادارات و دستگاه های اجرایی استان گیلان اشاره و بیان کرد: ادارات در ساعت غیر اداری و قبل از پایان ساعت اداری وسایل گرمایشی را خاموش و یک ساعت قبل از شروع روشن کنند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه اقدامات لازم برای تأمین سوخت نانوایی ها در زمان بحران انجام شده است، ادامه داد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به ارسال پیامک اخطار به ۷ هزار مشترک پرمصرف گفت: لازم است صرفه جویی کنیم اگر مصرف رعایت نشود محدودیت ایجاد می شود.

جمال نیکویی با بیان اینکه در آذر ماه ۱۰ درصد افزایش مصرف در بخش خانگی داشته ایم، افزود: از ۲۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در گیلان ۱۵ میلیون متر مکعب یعنی معادل ۷۰ درصد مربوط به مشترکان خانگی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان