آستارا- امام جمعه آستارا با بیان اینکه آشوب های اخیر نظم و امنیت و اقتصاد کشور را هدف گرفته بود گفت: باید در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیز قوی و قدرتمند باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص فضیلت معرفت حضرت فاطمه (س) نقل است که شناخت شخصیت ایشان را راه ورود به معرفت الهی و آشنایی با تعالیم دین و سعادت دنیا و آخرت بیان می کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اقدامات جاسوسی و ضدامنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان به خصوص در کشورهای همسایه گفت: اسرائیل که سابقه جاسوسی آن از کشورهای مختلف حتی کشورهای غربی در ماجرای «پگاسوس» به خوبی آشکار شده بود، باز هم دست از این اقدامات خود برنداشته و به تازگی ابعاد جدیدی از شنود و کنترل افراد و سازمان های مختلف توسط آن افشا شده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با جاسوسی و اقدامات ضدامنیتی نشان می دهد که دشمنی او فقط با جمهوری اسلامی نیست و هر جا که احساس کند منافع او در خطر است دست به اقدامات این چنینی می زند، افزود: به هیچ عهد و پیمانی حتی با دوستان خود و کشورهایی که روابط خود را با آنان عادی کرده اند نیز رحم نمی کند.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه ایجاد اغتشاش و آشوب در چند ماه اخیر در کشور ما که با حمایت پیدا و پنهان صهیونیست ها و کشورهای غربی و عوامل داخلی آنان شکل گرفت در حقیقت پوشش و فریبی برای جلب توجه ها به مسئله نظم و امنیت بود، ادامه داد: آنها در پشت پرده اقتصاد کشور را هدف گرفته اند و ما علاوه بر یک جنگ امنیتی در یک جنگ تمام عیار اقتصادی نیز قرار داریم.

نبود نظارت در خروج برخی کالاها از گمرک آستارا

امام جمعه آستارا بیان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند همان اندازه که در مسائل دفاعی و امنیتی توانمند هستیم باید در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیز قوی و قدرتمند باشیم و علاوه بر پیشرفت در تولید در توزیع و فروش نیز باید نظارت قوی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام باقری ارومی با گلایه از قاچاق دارو و برخی از کالاهای اساسی توسط بعضی سودجویان و عدم نظارت کافی بر خروج برخی کالا در گمرک آستارا گفت: متأسفانه برخی از داروخانه ها از ارائه دارو به هموطنان و همشهریان عزیز خودداری می کنند و همان دارو را با قیمت بیشتر به اتباع خارجی می فروشند و در قالب بسته های مختلف آن را به خارج از کشور قاچاق می کنند.

وی عنوان کرد: این دارو و کالاهای اساسی حق مردم ماست و کسانی که به خاطر سود اندک آن را با گران فروشی و قاچاق به دست دیگران می رسانند نان در خون مردم می زنند و در حق آنان ظلم و اجحاف می کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و روزهای سرد سال، ضمن هشدار نسبت به مصرف بی رویه گاز توسط برخی مشترکین گفت: مصرف بهینه به معنای مصرف نکردن یا کم مصرف کردن نیست بلکه به معنای مصرف صحیح و به اندازه است تا همه هموطنان بتوانند از نعمت گاز و گرما در فصل زمستان بهره مند باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان