برگزاری ۴۰۰۰ روضه خانگی در گیلان

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۱:۳۰ چاپ کد خبر: 180148
رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم واکاوی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امسال در ۴ هزار خانه روضه خانگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: خبرنگاران یاوران صدیق و تلاشگر شبکه تبلیغ هستند.

وی با اشاره به شخصیت بارز حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف، افزود: سیره و منش حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی تمام عیار در سبک زندگی فردی و اجتماعی است که همیشه طراوت و تازگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیشرفت های بشریت در عرصه های مختلف، اضافه کرد: هر چه قدر بر سرعت پیشرفت در دنیا افزایش می یابد، نیازمندی بشریت به الگوهایی همچو فاطمه زهرا سلام الله علیها بیشتر می شود و نشر صیام فاطمی برای بشر عدالتخواه و حق گو طراوت و تازگی و ضرورت دارد.

حجت الاسلام مهدوی، ایام فاطمیه را بزرگداشت خوبی ها دانست و بیان کرد: تبیین و شخصیت پردازی ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیاز مبرم بشریت است.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) یک نمونه انسان کامل مبارز خداباور بوده که موجب تحول در بخش های مختلف شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سیره فاطمی نسخه کامل الگوی حیات بخش برای بانوان است، گفت: سیره، روش و منش حضرت فاطمه زهرا (س) باید در بخش های مختلف مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) فقط الگوی زنان نیست، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا الگوی کامل جامعه بشریت است.

وی با اشاره به مدیریت ویروس کرونا در کشور، از برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در ماه رجب خبر داد و افزود: با تلاش و مجاهدت های دانشمندان و کادر درمان بسیجی و انقلابی کشور ویروس کرونا به خوبی در کشور مدیریت شده و این در حالی است که برخی کشورهای پیشرفته همچنان با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری ایام فاطمیه در استان، اضافه کرد: مراسم ویژه گرامیداشت شهادت فاطمه زهرا (س) همراه با تشییع پیکر شهدای گمنام خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۸ صبح روز سه شنبه از معراج شهدای پاسداران رشت به سمت میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود.

وی با تاکید بر احیا، حفظ و گسترش روضه خانگی در استان، این اقدام را موجب دوام و قوام خانواده دانست و افزود: احیا و اجرای روضه خانگی از جمله برنامه هایی است که موجب تقویت معنویت و برکت در بنیاد خانواده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی تعداد چهار هزار خانه از برگزاری روضه خانگی اعلام آمادگی کرده اند که این تعداد در سال گذشته ۲ هزار خانه بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان