املش- مدیر جهاد کشاورزی املش با تاکید بر فواید شخم زمستانه برای اراضی کشاورزی گفت: تعدادی از کشاورزان املشی در دو روستای این شهرستان اقدام به انجام شخم زمستانه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی صفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات تأمین آب در شهرستان املش اظهار کرد: این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار دارد که باید برای تأمین آب مورد نیاز آن چاره ای اساسی اندیشید.

مدیر جهاد کشاورزی املش افزود: یکی از بهترین اقدامات برای داشتن سال زراعی مناسب، شخم زودهنگام شالیزارها با استفاده از نزولات آسمانی است.

وی با تاکید بر فواید شخم زمستانه برای اراضی کشاورزی تصریح کرد: کنترل و دفع آفات برنج و تقویت خاک از جمله فواید شخم زمستانه زودهنگام است.

صفری با اشاره به فعالیت ۵ هزار کشاورز در شهرستان املش بیان کرد: کشاورزان املشی امسال با ۸۶۶ دستگاه تیلر کشاورزی و ۱۸۷ دستگاه تراکتور کار کشت و کار برنج را انجام می دهند.

وی به اجرای نخستین شخم زمستانه استان در شهرستان املش اشاره کرد و افزود: رضا توکلی یکی از کشاورزان روستای مشکله و رضا رضایی، اکبر نصراللهی و مجید پنداره کشاورزان روستای حاجی آباد زودتر از سایرین نسبت به شخم زمستانه اقدام کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان