رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان در بخش های مختلف، گفت: بیش از سه میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی عصر امروز در نشست شورای کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان یکی استان های مهم و اثرگذار در بخش کشاورزی در کشور است.

وی با اشاره به اثرگذاری کشاورزی در بخش های مختلف، افزود: ۵۰ درصد اقتصاد و ۳۰ درصد اشتغال استان گیلان متأثر از کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان در بخش های مختلف، بیان کرد: بیش از ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود.

محمدی با بیان اینکه برنج ۲۰ میلیون ایرانی در گیلان تأمین می شود، گفت: زراعت برنج با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج، محصول اصلی و استراتژیک استان گیلان است.

وی با اشاره به تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان، افزود: کشت و برداشت بخش اعظمی از اراضی شالیکاری به روش مکانیزه صورت می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برداشت شلتوک در این استان، بیان کرد: در سال جاری با تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در بخش شلتوک عملکرد مثبت و چشم گیری داشتیم.

محمدی با بیان اینکه در بخش کشت دوم برنامه محور عمل کردیم، گفت: در بخش کشت قراردادی و رعایت الگوی کشت هم اقدامات اثربخشی در گیلان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه ها در گیلان، افزود: با فعالیت هایی که صورت گرفت سطح گلخانه های گیلان به ۹۸ هکتار رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کیوی از محصولات ارزآور برای کشور است، گفت: چهارمین تولید کننده کیوی در دنیا هستیم و این ظرفیت در گیلان هم بسیار مشهود است.

محمدی با بیان اینکه کشاورزی در گیلان چهارفصل است، اضافه کرد: در هر فصل گیلان یک محصول کشاورزی دارد و این نشان دهنده ظرفیت ها و استعدادهای این استان در این بخش است.

وی از برداشت ۳۵ هزار تن محصول زیتون در گیلان خبر داد و افزود: برای حمایت از باغداران زیتون مقدار ۳۶ تن خرید تضمینی زیتون صورت گرفت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان