به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان یکی از فرهنگی و با تمدن ترین استان های کشور است که همواره در کارهای فرهنگی و هنری سری در سرها داشته و در کشور دارای آوازه ای عظیم است. 

گیلانیان در سال گذشته طلایه دار کار فرهنگی شده و با اجرای سرود سلام فرمانده توانستند نخستین نماهنگ قرن را برای رسانه ملی تولید کنند. 

سرود سلام فرمانده نشان داد که توجه به کار فرهنگی چه اندازه می تواند در جامعه و حتی جهان اسلام تاثیرگذار باشد و حتی جهانی شود. 

وقتی اسم سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی می آید ذهن ها به سمت مردی می رود که در اوج خلوص همواره خود را خادم مردم می دانست، هنوز هیچ کس فراموش نکرده حضور سردار سلیمانی در بین زلزله زدگان کرمانشاه، سی سخت و سیل خوزستان را که چگونه در بین مردم و کودکان بوده و همگان او را پدری مهربان در هنگام مشکلات می دانستند. 

حال در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک گروه هنری در لاهیجان به اسم گروه (ضحی) کلیپی به اسم "عمو قاسم" با محوریت جان فدا را تولید و رونمایی کردند. 

کلیپی که در آن کودکان دهه ۹۰ از عشق، علاقه و دلتنگی خود برای سردار دل ها گفته و به جهانیان یادآور شدند که راه عمو قاسم خود را ادامه خواهند داد. 

به گفته ️تهیه کننده و شاعر سرود عمو قاسم، این سرود با همخوانی ۲۰۰ نفر از کودکان دهه نودی در مدت زمان یک هفته سروده و خوانده شد که نشان از ذوق و شوق کودکان در اجرای این سرود دارد. 

سید ایمان عباسی می گوید، سرود عمو قاسم با تک خوانی احمد محمدی پور و در روز هشتم دی و همزمان با سالگرد حماسه مردم با بصیرت گیلان در سال ۸۸، در مراسم یادواره ۶۵۰ شهید گلگون کفن شهرستان لاهیجان رونمایی شد. 

آنطور که تهیه کننده سرود عمو قاسم می گوید، گروه ضحی در چند وقت اخیر سه سرود دیگر با محوریت میرزا کوچک خان جنگلی و شهدا را سروده است. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان