رشت- فرماندار رشت بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مردمی و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در مدیریت پسماند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی صبح شنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان رشت اظهار کرد: با آگاهی رسانی، افزایش مشارکت عمومی در مدیریت زباله و به کارگیری شرکت ها و استارتاپ های برتر و دانش بنیان در حوزه تفکیک می توان برای کاستن از دغدغه جامعه بشری نسبت به محیط زیست گام برداریم.

وی با اشاره به دسته بندی زباله های خانگی در سه سطح تر، خشک و خطرناک و نیز نقش اساسی اجرای طرح تفکیک پسماند افزود: باید با استفاده از توانمندی گروه های مردم نهاد و جلب مشارکت دانش آموزان، بانوان و معتمدین، نسبت به محله محور کردن و آموزش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام پناهی به ضرورت بالا بردن حساسیت خانواده ها در مورد مزایای تفکیک و خطرات ناشی از زباله اشاره کرد و ادامه داد: برای نتیجه گیری بهتر در مدیریت پسماند توجه بیشتر متولیان به ساماندهی فعالیت بازارهای هفتگی، ضایعاتی ها و رستوران داران را خواستار شد.

فرماندار رشت با اشاره به جمعیت بالای ساکن شهرستان رشت و استفاده از همه ظرفیت ها برای فرهنگ سازی اضافه کرد: رشت نه تنها یک ناحیه پر جمعیت و پذیرای حجم بالایی از گردشگران در تمام ایام سال است بلکه با واقع شدن در مرکز استان و دارا بودن نقش کلیدی در پخش بار مسافرت ها به نقاط شرقی، غربی و جنوبی؛ با حجم انبوهی از زباله مواجه بوده که این امر مدیریت پسماند در این شهرستان را از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی طراحی و نصب بنرهای آموزشی در مسیرهای پر تردد درون و برون شهری، بنرهای آموزش کودکان در پارک های بازی، چاپ بروشورهای مناسب استفاده خانواده ها و مدارس و به کارگیری امکانات شهرداری ها را در استقبال از تفکیک زباله مؤثر دانست و خواستار نقش آفرینی بیشتر صدا و سیما در این زمینه شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان