رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) رعایت اخلاق اجتماعی را نیاز مبرم جامعه اسلامی دانست و گفت: اصلاح فرد و جامعه در گرو توجه به اخلاق و عرفان الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر جمعه در نشست درس اخلاق در رشت، اظهار کرد: تقویت تقوا، عمل صالح و صفات خوب موجب تعالی انسان می شود.

وی به تبیین مراحل شخصیت سازی انسان در بخش های مختلف پرداخت و افزود: نگاه عرفانی و بصیرمحورانه به حل مشکلات و همچنین تقویت روحیه معرفتی و اعتقادی موجب نجات بشر می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لطف الهی شامل حال همه موجودات و انسان ها می شود، گفت: بدون لطف، نگاه و توجه الهی انسان نمی تواند حتی قدم از قدم بردارد.

آیت الله رمضانی، داد و ستد با خداوند را بهترین تجارت برشمرد و بیان کرد: خداوند معامله گر پرسودی است که انسان را به سعادت و خوشبختی می رساند.

وی با بیان اینکه اصلاح فرد و جامعه در گرو توجه به عرفان الهی است، افزود: ائمه اطهار (ع) حلقه اتصال محکم و قوی با خداوند متعال هستند و توسل به این عزیزان موجب اصلاح و تعالی می شود.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) میراث شفاعت کننده افراد نزد خداوند هستند، گفت: ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین سرمایه های معنوی هستند که باید از آنها برای اصلاح جامعه بهره گرفت.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه قرآن کتاب شفا و درمان است، اضافه کرد: کتب دینی بهترین دارو و درمان جامعه در ابعاد مختلف هستند و باید به موقع از آن بهره گرفت.

وی، رعایت اخلاق اجتماعی را نیاز مبرم جامعه اسلامی دانست و افزود: رعایت اخلاق در ابعاد مختلف باید محور همه کارها قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراد خوب آخرت گرا هستند، گفت: توجه به دنیا و آخرت مؤلفه اصلی سعادت و خوشبختی افراد است.

آیت الله رمضانی با اشاره به تزلزل افراد در دنیا و آخرت، بیان کرد: برخی افراد با دروغ، دزدی، فساد و زر و زور در دنیا، آخرت را می فروشند. وی ادامه داد: اعمال، رفتار و کردار انسان باید در راستای رضایتمندی خداوند باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان