رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار مقابله با نظامهای تروریستی است، گفت: سوءتدبیرها باید مرمت و اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) که در بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس سه رکن اسلام، رهبری و مردم بنا نهاده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام به معنای جامع و دقیق برای سعادت بشر آمده است، افزود: مهم این است که ما امروز بتوانیم این اسلام را به جامعه بشری معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی این اعتقاد و باور را داشت که با اتحاد، انسجام و یکپارچگی میان ملت ها، می توان در برابر ظلم، استعمار، استکبار و استثمار جهانی ایستاد و مقاومت کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه هر جا که مردم در تحقق و بقای نظام حضور داشته باشند، آن انقلاب بیمه خواهد بود، تاکید کرد: اگر رکن رهبری تضعیف شده و مردم انسجام را از دست بدهند، آن وقت زمینه تضعیف انقلاب و آرمان های آن فراهم می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت به معنای واقعی بوده است که جز آرمان همه انبیای الهی است، ابراز کرد: جامعه بشری و انقلابی باید از عدالت به معنای واقعی برخوردار شود، همان عدالتی که قوام جامعه بر آن است؛ مردم در دورترین نقطه کشور باید طعم عدالت را بچشند.

معنویت حلقه گمشده امروز جامعه بشری

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های الهی و انسانی به پیروزی رسید تا انسان جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به حیات طیب و پاک برسد، افزود: زندگی پاک بدون ایمان، اعتقاد و عمل صالح و بدون پایبندی به اخلاق ممکن نخواهد بود.

آیت الله رمضانی اظهار کرد: اگر در جامعه ای اخلاق و عقیده پاک نباشد، آن جامعه رشد معنوی نخواهد داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، معنویت را گمشده امروز جامعه بشری دانست و اظهار کرد: دنیای غرب همواره از حقوق حیوانات، حقوق زنان و … دم می زند ولی زمانی زن را به عنوان برده خود قرار می دادند و امروزه نیز نگاه ابزاری به زن دارند و از آن برای رسیدن به مقاصد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام بیشترین دفاع را از حقوق زنان داشته است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) مدافع ترین شخصیت عالم دین و سیاست برای دفاع از حقوق زنان بوده است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه ۳۰۰ آیه در قرآن مربوط به زن بوده و محتوای کامل یک سوره و حتی نام یک سوره از قرآن کریم به زن اختصاص یافته است، اظهار کرد: قرآن به معنای دقیق کلمه از زن و حقوق زنان دفاع کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه مردم بندرانزلی در عرصه های مختلف در دفاع از نظام اسلامی حضور داشته اند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، برخواسته از نظام و تفکر عاشورایی است.

وی با بیان اینکه حضور زنان در عرصه های مختلف از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: امروزه در برخی رشته ها دختران بیش از پسران تحصیل می کنند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه زمانی که دشمن به دنبال استعمار کشورهایی منطقه بود، امام خمینی (ره) آمد تا سیادت، بزرگی و آقایی را به ملت برگرداند، گفت: چنین نظامی با این ادبیات قطعاً دشمنانی خواهد داشت تا اجازه ندهند کارآمدی داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام اسلامی با اتحاد و همدلی توانست هم تثبیت شود، هم مشروعیت پیدا کند و هم کارآمدی خود را نشان دهد و هم اکنون در حال پیشرفت است.

سوتدبیرها در جامعه ترمیم و اصلاح شود

وی با اشاره به اینکه برخی سو تدبیرها در جامعه باید ترمیم و اصلاح شود، تصریح کرد: نظام اسلامی در بخش علمی خیلی پیشرفت کرده است ولی در حوزه عدالت گاهی کاستی یا بی تدبیری بوده است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ملت ایران در هر جا که لازم بوده، از جان و مال خود هزینه کرده اند، افزود: مسئولین نظام باید ضمن وحدت در کنار مردم قرار بگیرند و از همه جهات به آنها خدمت کنند. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نهضت خدمت رسانی فقط برای یکسال نبوده بلکه امروزه بیشتر از گذشته مورد نیاز است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس هیچگاه برای ملت ما دلسوزی نخواهند کرد، گفت: آنها به خاطر ضربه هایی که به واسطه حرکت های آزادی بخش در سوریه، لبنان و عراق خورده اند، ساکت نمی نشینند.

وی با اشاره به اینک غرب مفهوم خانواده را تغییر داده و از همه ابزارهای هنری برای ترویج خشونت استفاده می کند، تصریح کرد: غرب با تغییر تعریف ها به دنبال تغییر نظام ارزشی و انسانی است. دنیای غرب به دنبال یک انسان مادی گرا و متمرکز بر لذت های مادی است.

دشمن امروز امنیت نظام را نشانه گرفته است

آیت الله رمضانی با بیان اینکه مسئولان انقلاب اسلامی، باید به دنبال تحقق رفاه نسبی و عدالت در بخش اقتصادی و معیشتی باشند، تاکید کرد: انقلاب بر پایه باورها و ارزش ها و مقابله با ظلم و ستم بنا نهاده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروزه پرچمدار مقابله با نظام های تروریستی است، گفت: این در حالی است که کشورهای مدعی مقابله با تروریست، خودشان فرمانده تررویست ها هستند.

وی افزود: قوای قضائیه، مقننه و مجریه با اتحاد وحدت و همدلی باید قوانینی وضع کنند تا بتوانند قدرت نظام را شوکت و عظمت ببخشند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه رهبری معظم خود را وقف نظام و انقلاب کرده است، اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در مسیر تعالی نظام، پیشرفت علم، توجه به اخلاق و معنویت، تحقق عدالت، مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی را مورد تاکید قرار داده اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم گیلان در هشتم دی ماه سال ۸۸ با حضور در خیابان، با آرمان های انقلاب اسلامی پیمان مجدد بستند، افزود: عدالت، معنویت، امنیت و عقلانیت از آرمان های اصلی نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن، امروز امنیت ما را نشانه گرفته است، افزود: در حوادث اخیر متأسفانه برخی از جوان ها فریب خوردند و نظام اسلامی با این افراد، با رأفت برخورد می کند ولی نسبت به اغتشاشگران و تخریب کنندگان اموال عمومی برخورد قاطع خواهد داشت.

آیت الله رمضانی در پایان با اشاره به اینکه ما با این انقلاب و آرمان های آن پیمان بسته ایم و تا آخرین لحظه بر پیمان خود پایبند هستیم، اذعان کرد: در طول این انقلاب، جوان های پاک و اقشار مختلف مردم جان خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند، ما هم سینه خود را آماده شهادت کرده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان