آستارا- نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در جنگی با شیوه نوین قرار داریم، گفت: شناخت تاکتیک ها و تکنیک های دشمن در جنگ ترکیبی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی که در مسجد محمد رسول الله آستارا برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بنابر ویژگی ها و موقعیت ها، روحیه استقلال طلبی، حمایت از مستضعفین جهان، برنامه صلح آمیز هسته ای همیشه مورد طمع و هدف جنگ ترکیبی دشمنان ما بوده است.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی دارای ابعاد، پیچیدگی و ابهام گسترده ای است، افزود: جنگ ترکیبی، جنگی است که در آن عرصه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و استفاده از نافرمانی های مقطعی داخلی و براندازی نرم و حتی جنگ های منظم نیابتی دولتی و حتی غیردولتی ممکن است در کشور اتفاق بیافتد که برای مقابله با آن هوشیاری مهمترین باید هر کشور مستقلی است که دشمنان بسیار دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فضای سایبری در جنگ ترکیبی گفت: از مهمترین ابزارهای جنگ ترکیبی فضای سایبری است و در حوزه های اقتصادی و سیاسی استفاده از گسل های فرهنگی و مذهبی موجود یا نا آرامی ها یا نگرانی ها و گلایه هایی که ممکن است در هر کشوری وجود داشته باشد، برای رسیدن به هدف استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم هایی که بر علیه ما اعمال شده قدمتی به طول تاریخ جمهوری اسلامی دارد، افزود: تحریم ها تقریباً از سال ۲۰۱۱ به شدیدترین شکل ممکن اعمال شد و نه فقط برنامه هسته ای، بانک مرکزی، کشتیرانی و هواپیمایی ماهان و هرجایی که می توانست به اقتصاد ما کمک بکند مورد تحریم قرار گرفته است.

مرحبا ادامه داد: از طرف دیگر برنامه ریزی شد تا روابط ما را با کشورهای مسلمان و همسایه تخریب کنند و در فضای سایبری که یکی از بهترین و مناسب ترین زمینه ها برای رسیدن به جنگ ترکیبی است، دهها و صدها هزار اکانت جعلی به زبان فارسی برای تحریف واقعیت ها ایجاد شد.

جنگ ترکیبی جنگ فتنه ها و غبارها و فضای غبارآلود است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی در برابر دشمن موفق شدند چون تاکتیک ها و تکنیک های جنگ کلاسیک روز را می دانستند، امروز ما در برابر جنگی با شیوه نوین قرار داریم و باید تاکتیک های آن را بشناسیم تا بتوانیم بجنگیم.

مرحبا به حضور حماسی مردم گیلان در روز هشتم دی ماه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: حضور مردم گیلان در ۸ دی و حضور مردم سراسر ایران در ۹ دی، روزنه روشن و گرمابخش و تبلور همراهی نکردن مردم با دشمن و همراه بودن با انقلاب و نظام است.

وی افزود: بفرموده مقام معظم رهبری ۹ دی نماد احساس مسئولیت مردم بود و به دنبال این احساس مسئولیت وارد عمل شدند و به خیابان ها آمدند و این به خیابان آمدن توطئه های دشمن را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نیاز جامعه امروز به جهاد تبیین گفت: جنگ ترکیبی جنگ فتنه ها و غبارها و فضای غبارآلود است و روشن کردن واقعیت ها و تفکیک فضای غبارآلود از مهمترین کارکردهای جهاد تبیین است اما در این جهاد نیاز به بصیرت داریم.

مرحبا بیان کرد: نقطه کلیدی مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن، اول شناخت تکنیک و تاکتیک های دشمن است، مقام معظم رهبری نیز از جهاد تبیین به عنوان یک فریضه شرعی یاد می کنند؛ جهاد یکی از مهمترین و برترین دستورات دینی ماست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان