آستارا- فرماندار آستارا با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت ایجاد یک محیط گردشگری نمونه را دارد، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا از جذابیت لازم برای سرمایه گذاری هم برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر شنبه در نشست خبری اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری آستارا ورود به حوزه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری و شناساندن ظرفیت های آستارا را به عنوان یکی از دغدغه های موجود از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این ظرفیت ها شناسانده شده اما در پنل تخصصی و عمومی نیز می بایست شناسانده و معرفی می شد.

فرماندار آستارا از برگزاری نمایشگاه و همایش علمی و تخصصی با موضوع فرصت های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا با پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خبر داد و گفت: این همایش روز دوشنبه ۱۲ دی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا ظرفیت ایجاد یک محیط گردشگری نمونه را دارد، افزود: باید شرایطی را هم فراهم کنیم تا از جذابیت لازم برای سرمایه گذاری هم برخوردار شود که از جمله ملزومات آن راه های دسترسی خوب است که در این راستا کارهای بهسازی و تعریض مسیرهای جاده ای و ریلی در حال انجام است.

رضایی پور به ظرفیت ایجاد پارک آبی در آستارا با استفاده از آب دریا و همچنین نیاز جوانان آستارا به یک مجتمع فرهنگی ورزشی و تفریحی با امکانات جامع اشاره کرد و افزود در این زمینه باید از سرمایه گذاران بخواهیم دست ما را بگیرند و سرمایه گذاری کنند.

وی بر توسعه بازار آستارا تاکید کرد وگفت: بازارچه مرزی ما با حدود ۶ هزار غرفه خوب است اما نیاز دارد که توسعه پیدا کند، توسعه بازار یعنی توسعه اشتغال و بهره وری، از سرمایه گذاران می خواهیم به ما در این زمینه کمک کنند. چند مجتمع تجاری داریم که نیمه کاره رها شدند و پیگیر تکمیل آنها هستیم و از سرمایه گذارانی که به این موضوع ورود کنند حمایت می کنیم.

فرماندار آستارا بیان کرد: علاوه بر تله کابین حیران مجوز ایجاد یک تله کابین دیگر نیز داده شده و ۴۰ هکتار زمین هم در اختیار فردی قرار داده شده اما بیش از ۱۵ سال است که خبری از آن نیست، فرمانداری پیگیر است خلع ید شود و به افراد ذیصلاح که ظرفیتش را دارند این پروژه را به سرانجام برسانند تا منجر به اشتغال عده ای شود.

وی همچنین به ظرفیت آستارا برای برگزاری همایش های ملی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: سالن همایش درخوری نداریم که باید یک سالن اجتماعات مناسب ایجاد شود که بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

رضایی پور ایجاد یک بیمارستان خصوصی تخصصی در آستارا را از نیازهای مبرم این شهرستان برشمرد و گفت: اتباع کشورهای حوزه سی آی اس که برای درمان به کشور ما وارد می شوند از مرز آستارا به اردبیل، تهران و تبریز می روند در حالی که با ساخت این بیمارستان می توان این افراد را در شهرستان ماندگار کرد. البته پروژه احداث هتل بیمارستانی در این زمینه تعریف شده که نیازمند حمایت مشارکت و سرمایه گذاری است.

برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری در آستارا

شهردار آستارا نیز در این نشست گفت: در دوره خدمت دولت سیزدهم خیز بسیار مثبتی برای جذب سرمایه گذاران و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در آستارا داشتیم که امید می رود در آینده نزدیک بتوانیم آنها را به مرحله اجرا برسانیم و تنها به برگزاری همایش محدود نباشد.

میثم الوان پور با اشاره به برگزاری نخستین همایش بزرگ و قابل توجه معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری آستارا گفت: این همایش با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار و سایر مدیران ارشد گیلان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تفاهم نامه هایی در این همایش به امضا خواهد رسید که انتظار می رود در آینده نزدیک تبدیل به قراردادهایی شوند که به مرحله اجرا دربیایند.

شهردار آستارا همچنین به اطلاع رسانی کامل برگزاری این همایش از سوی رسانه ها تاکید کرد و افزود: تلاش می شود تا همایشی در شأن مردم آستارا و استان گیلان برگزار شود و در جریان برگزاری نمایشگاه و پنل تخصصی نیز چند فرصت بسیار خوب سرمایه گذاری شهرستان مطرح خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان