رشت- فرماندار رشت گفت: اجرای طرح محرومیت زدایی در بخش آب شرب در شهرستان رشت شامل ۱۲۷ روستا می شود که از این تعداد ۳۶ روستا فاقد آب بوده و مابقی نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی ظهر شنبه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی از آب شرب شهرستان رشت ضمن اشاره به اهمیت حل مسائل مرتبط با این حوزه، افزود: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای امروز و جلب رضایتمندی مردم، پاسخگوی نیاز سال های آینده جمعیت رو به فزونی شهرستان و جمعیت سیال گردشگران نیز باشد.

امام پناهی با اشاره به اینکه در اجرای فاز نخست پروژه محرومیت زدایی از آب شرب شهرستان رشت، ۱۲۷ روستا شامل ۲۴ هزار و ۴۰۰ خانوار و جمعیتی بیش از ۷۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: از این تعداد ۳۶ روستا فاقد آب بوده و مابقی روستاها نیز نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه هستند.

وی افزود: ۷۶ روستا نیز که در فاز نخست طرح محرومیت زدایی قرار نداشته اند؛ به وزارت نیرو معرفی و انتظار می رود در فاز دوم این طرح از نعمت آب آشامیدنی سالم منتفع خواهند شد.

فرماندار رشت با اشاره به انجام عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش مجتمع آجی بوزایه، مجتمع پیربازار و مجتمع فشتم، اظهار امیدواری کرد تا با افزایش صورت گرفته در اعتبارات پیش بینی شده این طرح، هرچه زودتر جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان، با موفقیت به انجام برسد.

امام پناهی با اشاره به حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، احداث ۲۰ باب مخزن زمینی و هوایی و همچنین ۱۷ ایستگاه پمپاژ در قالب طرح قرارگاه محرومیت زدایی از آب شرب رشت، تاکید کرد: مجموعه آبفای شهرستان و بخشداری های تابعه، با قید فوریت نسبت به شناسایی زمین های مازاد و ارسال کمبودهای احتمالی در این زمینه به فرمانداری اقدام کنند.

تهیه زمین برای احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ از تنگناهای طرح محرومیت زدایی آب

در ادامه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه تهیه زمین مناسب احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ، تکمیل خطوط انتقال و همکاری و همپوشانی دستگاه ها در ارائه زمین های مازاد از تنگناهای اجرای این طرح است؛ خواستار تسریع در روند کاری دستگاه ها برای جذب حداکثری بودجه و اعتبارات در مدت باقیمانده از سال شد.

محمدرضا احمدی دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز با اشاره به محرومیت برخورداری از آب آشامیدنی سالم و مشکلات آبرسانی موجود در رشت، گفت: گرچه با اقدامات جهادی دولت سیزدهم شاهد زنده شدن دوباره امید به توسعه و محرومیت زدایی هستیم، اما جبران میراث باقیمانده از کم کاری های گذشته نیازمند همت بیشتر است.

وی در ادامه نسبت بر لزوم افزایش سطح حفاظت فیزیکی از تأسیسات آبرسانی رشت تاکید کرد.

در این جلسه مدیرعامل آبفای استان و رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس نیز در گزارشی به بیان اقدامات انجام شده و مشکلات موجود پرداختند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان