مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با اشاره به مصرف بیش از ۲۷۶ میلیون متر مکعب سی ان جی در استان گیلان گفت: با این میزان مصرف سوخت پاک، ۲۴۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی شکوری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف بهینه حامل های انرژی موجب کاهش مصرف در کشور می شود، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت، اصلاح مصرف سوخت و مدیریت مصرف بهینه است زیرا همواره میزان تولید حامل های انرژی به مانند بنزین با میزان مصرف یکسان بوده است که این مهم مانع صادرات می شود. 

وی با اشاره به مصرف بیش از ۲۷۶ میلیون متر مکعب سی ان جی در استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه گذشته ۲۷۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۷۲ متر مکعب سی ان جی در استان مصرف شد که با مصرف این مقدار سوخت پاک، ۲۴۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه در این مدت روزانه یک میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در استان مصرف شد، افزود: با مصرف روزانه این میزان سی ان جی در گیلان، به صورت متوسط یک میلیون لیتر در مصرف روزانه بنزین صرفه جویی شد.

وی بتا تأکید بر ادامه دار بودن کاهش مصرف سوخت در استان گیلان، بیان کرد: این استان به واسطه مسافرخیز بودن یکی از استان هایی با مصرف نسبتا زیاد حامل های انرژی است لذا اصلاح الگوی مصرف در این استان بسیار به افزایش صادرات محصولات نفتی کمک می کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان