نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خبرنگاران بلندگوی نظام هستند و دغدغه ها و مشکلات را از مردم به مسؤولین انتقال می دهند، گفت: همانطور که مسؤولین را در جهت رفع موانع کمک می کنند، مسئولین هم باید ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه باید توسط خبرنگاران پیگیری شود، اظهار کرد: مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند تا بتوانند بخشی از مشکلات موجود در جامعه را برطرف کنند. 

وی با اشاره به اینکه انسان باید بداند آن چیزی که می گوید آیا واقعیت دارد یا نه، افزود: باید تمامی انسان ها دقت کنند که با سخنان آن ها در جامعه یأس و ناامیدی ایجاد می شود یا امید و امیدواری و به همین دلیل است که وظیفه خبرنگاران بسیار مهم است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسؤولان باید جوابگوی خبرنگاران باشند، گفت: خبرنگاران با رسالتی که دارند باید همواره مطالبه گر حق جامعه از مسؤولان باشند و توقع این است که ظرفیت های عموم جامعه را بنگرند و با دقت انعکاس دهند. 

فلاحتی با اشاره به مشکلات حوزه پسماند بیان کرد: معضل پسماند متاسفانه تبدیل به چالش بزرگی شده و ارتفاع ۱۰۰ متری زباله در سایت سراوان خود نشان دهنده عمق فاجعه است و به همین دلیل باید دانشگاهیان، کارشناسان و متخصصین جهت رفع این مشکل ورود کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست، تصریح کرد: با راه اندازی فاز سه و چهار کودآلی بخشی از مشکل زباله استان حل می شود و راه اندازی کارخانه زباله سوز نیز به عنوان یک راهکار دیگر مطرح شده که هنوز راه نیفتاده است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شفاف سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در گذشته عملکرد شورای فرهنگ عمومی معلوم نبود و هیچ عملکرد خوبی نداشت و مصوبات اجرا نمی شدند و یا فقط در حد جلسات باقی می ماندند، اما سعی کردیم جلسات را به سمت رویکرد فرهنگ عمومی جامعه ببریم. 

فلاحتی با بیان اینکه رشت از معدود شهرهایی است که با مشکل ترافیکی مواجه است، گفت: به دلیل وجود کوچه ها و معابر کم عرض و احداث آپارتمان های چند طبقه فاقد نگاه تخصصی و همچنین تعدد شخصی سواران، رشت به یکی از شهرهای پر ترافیک تبدیل شده است. 

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت بر واحدهای تولیدی در گیلان یک ضعف است، بیان کرد: برای استانی که تولید، توزیع و صادر کننده مرغ است قابل پذیرش نیست مردمش مرغ را از دیگر استان ها گران تر بخرند. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مشکلات و دغدغه جامعه را به مسؤولان انتقال دهند، تصریح کرد: خبرنگاران بلندگوی نظام هستند و دغدغه ها و مشکلات را از مردم به مسؤولان انتقال می دهند و همانطور که مسؤولان را در جهت رفع موانع کمک می کنند، مسؤولان هم باید پاسخگوی آن ها باشند. 

فلاحتی با بیان اینکه خبرنگاران نور چشم نظام و انقلاب هستند، گفت: رسانه های ما قالب کار خود را با نگاه به سخنان مقام معظم رهبری و توجه به مسائل کلان کشور انجام می دهند. 

فلاحتی با انتقاد ازعدم ارائه پول نقد توسط عابر بانک ها در گیلان افزود: مسؤولان مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند، اما عابربانک ها باید تأمین پول شوند و مسؤولان استانی باید پیگیر حل این مسئله باشند تا برای مردم ایجاد مشکل نشود. 

وی با انتقاد از وضعیت مدیریت شهری در رشت بیان کرد: همه مردم رأی دادند و اعتماد کردند و انتظار دارند مشکلات شهری حل شود، لذا باید ستادهای نظارتی و اجرایی افرادی که می خواهند کاندیدا شوند را رصد کنند، متأسفانه قانون شوراها عملی شد اما هنوز زیربنا و زیرساخت شهرداری ها درست نشد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید انتقال دهنده دردهای مردم باشند و در خبررسانی ها به اولویت های استان توجه کنند و صادقانه و فارغ از حزب و جناح خبرنویسی کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان