رشت- فرماندار رشت گفت: غرب تلاش می کند تا با تطهیر افکار انحرافی و خطرناک در قالب آثار هنری، کارهای فرهنگی و شعارهای فریبنده بر جوامع به ویژه جوانان تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون اقوام و مذاهب شهرستان رشت، ضمن تسلیت شهادت سید شهدا مدافعان حرم و همراهان والامقامش گفت: از جمله خدمات حاج قاسم مقابله با عقاید انحرافی در قالب مبارزه با گروه تروریستی پرورده استکبار یعنی داعش بود.

وی اظهار داشت: جهان سلطه در طول تاریخ و به روش های مختلف در صدد تخریب چهره ادیان الهی بوده و در سال های اخیر نیز با حمایت از گروه انحرافی داعش قصد داشته تا با ارائه چهره ای خشن از اسلام و تقویت حس دوری گزینی از آموزه های ناب دینی، به اهداف شوم خود دست یابد اما با جانبازی سردار سلیمانی، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

فرماندار رشت ادامه داد: دشمن برای فرونشاندن خشم ناشی از تحقیر در میدان و دیپلماسی، مبادرت به حذف فیزیکی ایشان و راه اندازی جنگ ترکیبی و ادراکی و شبهه افکنی در حوزه عقیدتی جوانان کرده است.

وی با اشاره به تلاش غرب در پوشاندن لباس مبدل بر افکار خطرناک و انحرافی در قالب آثار به ظاهر هنری، کارهای فرهنگی و شعارهای فریبنده گفت: ضروری است تا خطر نفوذ دشمن از بستر فضای مجازی و انتقال پیام های هدفمند و تبلیغ نحله های انحرافی با زبان هنر بخصوص موسیقی، جدی گرفته شود.

امام پناهی با تاکید بر نقش هنرمندان، اندیشه ورزان، اصحاب رسانه و فعالین فرهنگی در مقابله با دسیسه های استکبار اظهار داشت: پاسخ هر تحرک دشمن باید از همان جنس بوده و شبهات القا شده در بستر فعالیت های هنری، با زبان هنر پاسخ داده شوند.

وی با اظهار اینکه عصبانیت و حجم فعالیت های تخریبی دشمن نسبت مستقیم با موفقیت جبهه مقاومت اسلامی و استقبال توده ها از پیام انقلاب اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین هر زمان با شدت گیری حملات و اقدامات دشمن مواجه بوده ایم، یقیناً در یکی از عرصه های مقابله، ضربات مهلکی بر حیثیت دشمن وارد آمده است.

امام پناهی افزود: آتش افروزی دشمنان در آشوب های اخیر نیز ناشی از ناکامی های پی در پی آمریکا و غرب در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی و به بن بست رسیدن فشار تحریم ها است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه تنوع قومی و مذهبی ایران اسلامی ظرفیت و فرصت بزرگی برای هم افزایی توانمندی ها در مسیر توسعه همه جانبه فراهم آورده است، اظهار داشت: شناخت و به کار بستن ظرفیت های شناخته و مغفول فرهنگ ایرانی- اسلامی که ریشه در تاریخ و باورهای دیرین ایرانیان و میراث مشترک در بین تمام اقوام و مذاهب است بهترین راهکار مقابله با آن عقاید نوظهور و انحرافی بوده که سنخیتی با باورهای تاریخی و دینی ملت ندارند.

امام پناهی افزود: بخشی از دفاع مؤثر در برابر تهاجم شبهه افکنانه و جنگ ترتیبی دشمن، باید در قالب بیان واقعیات جاری در متن جامعه غربی و پاک کردن بزک از چهره آن صورت پذیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان