آستارا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: اگر مزیت ها و فرصت های آستارا به درستی احیا شود یقیناً تا آخر دولت سیزدهم این شهرستان به قطب صنعت گردشگری و تجارت تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسحاقی عصر دوشنبه در مراسم اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری آستارا با اشاره به قدمت این شهرستان گفت: سرمایه گذاران با ایده، سرمایه زمینه اشتغال زایی را برای شهروندان آستارایی فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه مدیران باید بلند و توسعه یافته باشد، تصریح کرد: اگر مزیت ها و فرصت های آستارا به درستی احیا شود یقیناً تا آخر دولت سیزدهم این شهرستان به قطب صنعت گردشگری و تجارت تبدیل می شود.

۲۱۳ مجوز بی نام تاکنون در حوزه های مختلف صادر شده است

وی با اشاره به اینکه ۲۱۳ مجوز بی نام تا امروز در تمام حوزه ها صادر شده است، گفت: در حوزه گردشگری در آستارا تنها یک مجوز بی نام صادر شده است.

اسحاقی به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در حوزه گردشگری در آستارا اشاره کرد و ادامه داد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سهم صنعت گردشگری استان گیلان است و تا امروز رقمی ابلاغ نشده است.

بانک های خصوصی در حال بنگاه داری هستند

وی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ فقط در بخش کشاورزی ابلاغ شده و برای گردشگری و صنایع هنوز ابلاغی صورت نگرفته است که این مشکل ملی باید رسیدگی شود، تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با بانک ها بسته می شود، در حالی که بانک های خصوصی در حال بنگاه داری هستند.

اسحاقی ادامه داد: وقتی بانکی در جغرافیای گیلان تنها ۶ درصد منابع خود را برای استان خرج می کند و سایر منابعش را از منطقه خارج می کند چنین بانکی انگیزه کمک به مردم ما را ندارد و از این رو چنین بانک هایی نباید وارد تفاهم نامه ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث تالاب استیل آبان ماه مصوب شده بود، انتظار می رود ظرف مدت ۱۰ روز آینده پرونده از نظر حفاظت محیط زیست جمع بندی و گزارش ارائه شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان