معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از اصلی ترین دلایل عدم اقامت گردشگران در شهرستان های استان گیلان را عدم شناخت کافی مسافران به جاذبه های گردشگری دانست و گفت: این استان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی اصفر شال بافیان حسین آبادی عصر امروز در همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در محل هتل اسپیناس اظهار کرد: این همایش در تمام استان ها برگزار خواهد شد و برگزاری استان محور و تسری آن به شهرستان ها از رویکردهای وزارت خانه است. 

وی برگزاری چنین همایش هایی را نشان دهنده سیاست حمایتی وزارت خانه در راستای بررسی پژوهش های سرمایه گذاری و معرفی آن ها به سرمایه گذاران دانست و افزود: اعتقاد داریم برگزاری چنین نشست هایی می تواند به رویکرد عملیاتی موردتأیید وزارت خانه و برطرف شدن مشکلات و موانع پیش رو کمک کند. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار تسریع مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شد و بیان کرد: متأسفانه چه میراث فرهنگی و چه در دیگر سازمان ها شاهد بروکراسی ها و پیچ وخم های اداری هستیم که سرمایه گذاران را سر در گم می کنند. 

شال بافیان حسین آبادی با بیان اینکه در وزارت میراث فرهنگی برای تسریع و تشویق حوزه سرمایه گذاری در حدود یک سال گذشته اختیاراتی به استان ها تفویض شده است، گفت: صدور موافقت اصولی برای تأسیسات گردشگری تا ۱۰ هکتار که بالای ۹۰ درصد پروژه ها را شامل می شود، در اختیار استان ها است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اولین حوزه ای که در امکان جذب منابع و تسهیلات گردشگری موفق و موردتایید مراجع ذی صلاح در سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار شد، حوزه گردشگری بود، افزود: به همین جهت بیشترین رشد تسهیلات تبصره ۱۸ به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده است. 

به گفته معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سال گذشته هزینه تعرفه گاز تأسیسات گردشگری هفت برابر پرداخت می شد که با پیشنهاد وزیر و تصویب مجلس، نرخ تعرفه گاز تأسیسات گردشگری در سال جاری خدماتی حساب شد و در احکام دایمی بودجه لحاظ گردید. 

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری استان گیلان تصریح کرد: این استان در حوزه گردشگری عملکرد قابل تقدیری چه در بحث جذب منابع تبصره ۱۸ و چه در بحث پی گیری پروژه های گردشگری دارد که این امر نشان دهنده اولویت گردشگری در سطح استان است. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه شهرستان آستارا و دیگر شهرستان های استان گیلان از ظرفیت های منحصربه فردی برخوردار هستند، افزود: یکی از اصلی ترین دلایل عدم اقامت گردشگران در این شهرستان ها عدم شناخت کافی مسافران به جاذبه های گردشگری است. 

شال بافیان حسین آبادی نمایندگان مجلس را حامیان واقعی حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر اعتقاد بر تأثیر ظرفیت حوزه گردشگری بر توسعه و اشتغال در سراسر کشور، استان گیلان و آستارا دارند انتظار می رود این امر را در سیاست گذاری تجلی و بروز بدهند. 

به گزارش فارس، همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان آستارا به همت شهرداری این شهر با حضور سرمایه گذاران با هدف بررسی چالش ها، موانع و مشکلات پیش رو در محل هتل بین المللی اسپیناس به صورت تخصصی برگزار شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان