رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ایجاد ساز و کار برای کسب درآمدهای پایدار و جذب اعتبارات کافی به منظور بهبود سرانه فضای مطالعاتی گیلان را مهم مطالبه دوستداران کتاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر تقوی ظهر سه شنبه در نشستی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، معاونین، کارشناسان و کتابداران گیلان برگزار شد اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اسفند ماه ۱۳۸۲ و با هدف رونق بخشیدن به حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز کتابخانه های عمومی به فضای مطلوب و مؤثری برای نقش آفرینی همه متولیان فرهنگی برای جلب حضور اقشار مختلف مردم تبدیل شده است، افزود: یکی از مهمترین خواسته های دست اندرکاران این مجموعه ایجاد سازوکاری برای کسب درآمدهای پایدار و اعتبارات کافی برای بهبود سرانه فضای مطالعاتی برشمرد.

تقوی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه های عمومی برای ایجاد کتابخانه های مرکزی در استان های مختلف کشور، رفع موانع و مشکلات در مسیر بهره برداری کامل و تجهیز بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در شهر رشت را از برنامه های مهم نهاد در سال جاری برشمرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین خواسته جامعه فرهنگی، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی گیلان از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان را تزریق اعتبارات کافی برای تکمیل این پروژه ماندگار و مهم برای استفاده دوستداران کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان پس از این دیدار با حضور در دفاتر کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جریان فعالیتشان قرار گرفت.

مرتضی رضایی صوفی همچنین با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و مدیرکل اداری و مالی استانداری گیلان با حضور در جمع مسئول کتابخانه مرکزی رشت و کتابداران منتخب برای آماده سازی کتاب های کتابخانه مرکزی رشت از روند ثبت و آماده سازی این منابع بازدید کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان