مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تلاش ها برای ثبت جهانی شهر رشت در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر رشت یکی از شهرهای برتر در حوزه صنایع دستی است، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته شهر رشت کاندیدای ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی انتخاب شده است. 

وی با اشاره به ثبت ۸۰ رشته صنایع دستی در استان گیلان گفت: در استان گیلان بیش از ۸۰ رشته دستی و همچنین دارای ۶ روستای ملی ثبت شده است که نشان دهنده ظرفیت این استان در حوزه های مختلف است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به وجود یک روستای جهانی شامل سفال سنتی در گیلان تصریح کرد: یک روستای جهانی شامل سفال سنتی روستای جیرده شفت، گلیم بافی روستای عنبران آستارا، حصیربافی در روستای فشتکه خمام، شال بافی در روستای ارده رضوانشهر، چوبتراشی روستای شالما در ماسال، رشتی دوزی در شهر رشت، چادر شب روستای جهانی قاسم آباد چایکسر در شهرستان رودسر ثبت شده است. 

جهانی، نقش دستگاه های اجرایی در ثبت جهانی شهر رشت را بسیار موثر دانست بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای موضوع ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی در جهان نیازمند است همه دستگاه ها اجرایی استان شامل استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و شورای شهرها باید پای کار باشند تا این اتفاق مهم با ورود ارزیاب های سازمان یونسکو که در اوایل اسفند انجام می شود بیفتد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان