رشت- سرپرست کانون پرورش فکری گیلان کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را چشم انداز احرای طرح «کانون مدرسه» دانست و گفت: این طرح از دی ماه امسال و تا اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میرعظیمی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست اجرای طرح «کانون مدرسه» با مثبت ارزیابی کردن افزایش تعامل و همکاری ها در عرصه فرهنگ اظهار کرد: طرح «کانون مدرسه» نماد هم گرایی فرهنگی بوده و مشارکت و هم افزایی، از مؤلفه های این طرح به شمارمی رود

میرعظیمی به فرآیند اجرای طرح «کانون مدرسه» اشاره و اضافه کرد: بهره گیری از امکانات و ظرفیت های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت های تربیتی، پرورش خلاقیت و آشنایی هرچه بیش تر کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون و زمینه سازی برای جذب و پایدارسازی اعضا، از اهداف این طرح محسوب می شود.

وی در تشریح روند اجرای طرح کانون مدرسه و طیف مخاطبان آن گفت: این طرح سه ساله از دی ماه امسال تا پایان اردیبهشت سال بعد به مرحله اجرا گذاشته می شود و دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی، در قالب اردوی فرهنگی از برنامه های مربیان کانون بهره مند می شوند.

میر عظیمی با یادآوری تنوع فعالیت های کانون و امکان استفاده دانش آموزان مشمول طرح، از تخفیف ثبت نام در مراکز این مجموعه افزود: افزایش هم گرایی ها، ارتقای سطح همکاری مجموعه های فرهنگی و نشاط بخشی به آینده سازان ایران اسلامی، رهاورد این طرح به شمارمی رود.

وی کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان را چشم انداز روشن اجرای طرح کانون و مدرسه دانست و بابیان اینکه کانون به عنوان همراه آموزش و پرورش در تلاش است یاریگر نظام آموزشی کشور باشد.

میرعظیمی تصریح کرد: حیات طیبه و دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درعین حال، تربیت نسلی مؤمن، متخصص و بانشاط، هدف نهایی متولیان حوزه فرهنگ محسوب می شود و این حرکت فرهنگی و آموزشی می تواند به تحقق این امر کمک کند.

طرح کانون مدرسه در نخستین گام، با همراهی ادارات آموزش و پرورش بخش ها و شهرستان ها و هم چنین، نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش رشت، در مراکز چهارگانه کانون شهر رشت، کوچصفهان، صومعه سرا، ماسال، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان