رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح «کانون مدرسه» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح زمینه ارائه هنرمندانه آموزه های فرهنگی و تربیتی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فائزی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی طرح «کانون مدرسه» اظهار کرد: لازم است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده سازی مجهز شوند و این مهم جز با هم افزایی فرهنگی مسیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش رشد و بالندگی کودکان را نیازمند عبور از گذرگاه های مختلف و مراکز عرضه کالاهای فرهنگی متنوع دانست و گفت: دنیای امروز، عصر ارائه بسته های فرهنگی مخاطب پسند است و ضرورت دارد آموزه های فرهنگی و تربیتی مبتنی بر باورهای ایرانی اسلامی، در قالبی شکیل و مورد قبول کودکان و نوجوانان عرضه شود.

مراکز کانون، محلی برای ارائه مطالب و محتوای مفید

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مکمل نظام آموزشی کشور و محلی برای خدمات رسانی مخاطب پسند است، با تاکید بر اینکه کودک و نوجوان، علاوه بر فراگیری آموزش های درسی، نیازمند دریافت خدمات فرهنگی خلاقانه است، تصریح کرد: کانون، مجموعه ای قابل اعتماد محسوب می شود و می تواند در سایه هم افزایی با آموزش و پرورش، نقش به سزایی در رشد مخاطب و پیش گیری از «راهزنی فرهنگی و تربیتی» ایفا کند.

برپایی اردوهای فرهنگی با آورده تربیتی، مورد تاکید آموزش و پرورش

فائزی در ادامه، به اجرای طرح کانون مدرسه طی سه سال آتی اشاره و با بیان این که سیاست آموزش و پرورش برگزاری اردوهای فرهنگی با آورده های تربیتی است، اظهار داشت: این طرح، زمینه ارائه هنرمندانه آموزه های فرهنگی و تربیتی را به دانش آموزان فراهم می کند و می توان با استفاده مناسب از این فرصت آموزشی و پرورشی و امین قراردادن کانون و مربیان آن، بسترهای لازم را برای عرضه هدف مند فعالیت های فرهنگی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای معرفی بیشتر کانون تیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش تنها مجموعه ای است که امکان ارتباط مستقیم با والدین و دانش آموزان را دارد.

فائزی گفت: ضروری است از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای معرفی و رونق بخشی هرچه بیش تر به مراکز کانون پرورش فکری استفاده شود.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، ذیل عنوان های متفاوت و با همراهی هم در یک مسیر حرکت می کنند و طرح کانون مدرسه نمونه ای از این مشارکت ها در جهت ارتقای توانمندی ها، غنی سازی اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در میدان و در عرصه فضای مجازی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان