نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ لایه های زیرین را به رو آورده و برخی از رویش ها ریزش کرد، گفت: استان گیلان علی رغم اینکه مردمانش حامی نظام و در نزدیکی پایتخت بوده اما زدوبندهای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در نشست صمیمی با پیشکسوتان دریادل نیروی دریایی سپاه گیلان با قدردانی از تلاش های متولیان این حوزه اظهار کرد: در طول ۴۳ سال اخیر بی مهری های فراوانی به این استان شده که ناشی از زدوبندهای سیاسی برخی مسؤولان ارشد بوده است. 

وی با بیان اینکه استان گیلان به دلیل زدوبندها و رویکردهای برخی مسؤولان استانی، آسیب های فراوانی دیده است، گفت: البته نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات فراوانی به استان ارائه داده که قابل وصف نیست. 

نماینده ولی فقیه در گیلان به وضعیت این استان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: همه مردم شاهد هستند که چه خدماتی پس از آغاز انقلاب به مردم ارائه شده و قابل انکار نیست. 

فلاحتی جهاد تبیین را لازمه بازگویی اقدامات نظام دانست و بیان کرد: متاسفانه در آشوب های اخیر از کسانی که انتطار موضع گیری نداشتیم، انجام دادند و این بیانگر آن است که در حوزه های مختلف خوب تبیین نکرده ایم. 

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ لایه های زیرین را به رو آورده و برخی ریزش کردند، گفت: استان گیلان علی رغم اینکه مردمانش حامی نظام و در نزدیکی پایتخت بوده اما زدوبندهای سیاسی برخی مانع پیشرفت و دیده نشدن این خطه شد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز تاسف از اینکه اکنون برخی از مسؤولان رویکرد ناصواب داشته و در نشست با اقشار مختلف، گله مندی مردم از آنان را شاهد هستیم، افزود: ظرفیت رسانه ای و فضای مجازی این استان بسیار بالاست و فرهیختگان می توانند از این بستر در جهت پیشرفت و توسعه گیلان استفاده کنند. 

فلاحتی آسیب در حوزه محیط زیست را بزرگ ترین معضل استان خواند و بیان کرد: باید ساحت گفتمانی به گفتمان عمومی تبدیل و صدا وسیما، اصحاب رسانه و دانشگاهیان پیگیر این مطالبه مردمی باشند. 

وی عدم انسجام میان مسؤولان و رسانه ها را مانع رسیدن به اهداف و مقصد دانست و تصریح کرد: در  سفر رئیس جمهور سابق به این استان از او خواستم که از از اروپا دست بردارند و به جوانان داخلی اعتماد کنند چراکه آنان نیز قابل اعتماد نبوده و دستاویز آمریکا هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه ۴۳ سال پسماند را در یک محلی به ارتفاع ۱۰۰ متر و میزان ۳۰هکتار در این خطه انباشته کرده که اکنون به تالاب ریخته و به یک معضل جدی تبدیل شده است، گفت: به گفته کارشناسان پسماند باعث نابودی ماهیان دریایی شده چراکه آلوده به شیرابه سراوان است. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه باید با عاملان این وضعیت برخورد شود، بیان کرد: امروز در حوزه جنگی و ساخت موشک ها حرف اول را در دنیا می زنیم و کوچک ترین تحرک و توطئه دشمنان را در نطفه خاموش کرده و بزرگ ترین مراکز دشمن را مورد هدف قرار می دهیم. 

وی با بیان اینکه در صورتی که همه با هم باشیم، می توانیم کارها را به خوبی پیش ببریم، افزود: باید آسیب ها آهسته آهسته جدا شده و میان مسؤولان وحدت رویه ایجاد شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بستر برای تولید و سرمایه گذاری در گیلان فراهم است، گفت: از رئیس کل دادگستری خواستم با کسانی که ویلاهای میلیاردی غیرقانونی در گیلان ساخته، برخورد کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان