آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به افزایش بی رویه قیمت ها گفت: باید با محاربان و برهم زنندگان ثبات اقتصادی برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و بزرگداشت روز مادران شهدا، مقام صبر و رضا را از ویژگی های خاص مادران بزرگوار شهدا دانست و افزود: حضرت ام البنین (س) چهار فرزند خود را در راه دفاع از اسلام در رکاب امام و حجت زمان خود تقدیم کرد و حتی بعد از دریافت خبر شهادت فرزندان خود، اندوهگین شهادت حضرت امام حسین (ع) بود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز صدور دستور ننگین کشف حجاب توسط رضاخان به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع تعدادی از زنان جامعه در چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که معظم له فرمودند: حجاب یقیناً یک ضرورت شریعتی است و در همه ادیان به ویژه دین مبین اسلام واجب و رعایت آن لازم است. اما نمی توان کسانی را که حجاب ضعیفی دارند و به اصطلاح جامعه بدحجاب هستند را طرد کرد. آنها هم دختران همین سرزمین هستند که صفای ارتباط معنوی آنان با حضرت حق با اشک و ناله های شب های قدر مورد توجه و غبطه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی همچنین تأکید کرد: خدمتی را که اسلام به زن و آزادی حقیقی زنان کرده است را در هیچ یک از جوامع به ظاهر متمدن غربی نمی توان یافت. چرا که اسلام کمال زن را در عفت و شخصیت اثر گذار او بر خانواده و جامعه می بیند و جوامع غربی کمال غرب را در برهنگی و بهره برداری های لذت جویانه جنسی می بیند.

حجت الاسلام باقری ارومی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین نوزده دی قم، این حرکت و جوشش را که برخاسته از بصیرت و شناخت به موقع در دفاع از مرجعیت و رهبری دینی نهضت اسلامی بود را زمینه ساز بیداری و شکل گیری قیام مردم شهرهای دیگر و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

امام جمعه آستارا با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی تجهیزات نظامی و دفاعی، آزمون واقعی سیستم های راداری و تمرین شبیه سازی حمله به بندر ایلات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ از بزرگترین دستاوردها و پیام های این رزمایش بزرگ بود.

وی در پایان با توجه به التهابات پیش آمده در بازار و افزایش بی رویه قیمت ها گفت: یقیناً دولت اقدامات قابل تقدیر بسیاری داشته است. اما بعضی اقدامات نیز نیازمند اصلاح و برخی دیگر نیز نیازمند تغییر بنیادین بوده که یکی از راه های مقابله با سوداگری و سودجویی برخی افراد در به هم زدن آرامش بازار و امنیت اقتصادی جامعه برخورد قاطع با متخلفان واقعی و حقیقی است.

باقری تأکید کرد: همانطور که با محاربان امنیتی و برهم زنندگان نظم و آرامش کشور برخورد قاطع صورت می گیرد باید با محاربان اقتصادی و برهم زنندگان ثبات اقتصادی کشور هم برخورد قاطع صورت بگیرد و آنها را به اشد مجازات برسانند تا کسی هوای افزایش قیمت ها به سرش نزند.

وی همچنین از دخالت های بی مورد در تصمیم گیری های شهر و اعمال نفوذ در برخی عزل و نصب ها، حتی انتخابات اصناف و بازاریان توسط برخی مهره های سوخته سیاسی که دیگر تاریخ مصرف آنها گذشته و هیچ جایگاه حقوقی و اجتماعی در شهر ندارند انتقاد کرد و گفت: از دادستان محترم شهرستان آستارا می خواهم نسبت به این فسادها ورود کند و جلوی ظلم آشکار این افراد را بگیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان