رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون ۱۳ شهرستان از ۱۷ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری قرمز و نارنجی نیست.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر از بستری ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ گیلانی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، گفت: طی شبانه روز گذشته ۳ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

مهرابیان به آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های املش، رودبار، سیاهکل، شفت در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از شهرستان های استان گیلان در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند، گفت: شهرستان های آستارا، بندرانزلی، رشت، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، ماسال، فومن، خمام، رضوانشهر و آستانه اشرفیه در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: رنگ بندی ها و آمار پایین بستری های کرونایی نباید زمینه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اصول بهداشت فردی و استفاده از ماسک در خارج از منزل نقش مؤثری در جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان