رشت- سرپرست گمرک آستارا با تکذیب فیلم منتشر شده مبنی بر دور ریختن ۵۰۰ تُن محصولات کشاورزی به دلیل تعلل در ترخیص در این گمرک گفت: ترخیص کامیون های حمل مواد یخچالی با کمترین زمان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا شده است ۵۰۰ ُتن از محصولات کشاورزی به دلیل تعلل در ترخیص و فاسد شدن در گمرک آستارا دور ریخته شده است.

هیچ گزارشی مبنی بر فساد و دور ریختن محصولات کشاورزی دریافت نشده است

سرپرست گمرک آستارا با تکذیب تعلل ۱۵ تا ۲۰ روزه برای ترخیص کالا در این گمرک اظهار کرد: در این فیلم مدعی شده اند که ۵۰۰ تُن از محصولات کشاورزی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار دور ریخته شده که این موضوع کذب است.

علی حسین ذوالقدر با بیان اینکه هیچ گزارشی از فساد محصولات کشاورزی و یخچالی حاضر در گمرک آستارا دریافت نشده است، گفت: کامیون های صادرات یخچالی حاوی تره بار و مواد فاسد شدنی کمتر از ۲۴ ساعت و کامیون های ترانزیت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ورود به گمرک با انجام تشریفات قانونی از مرز آستارا خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است کامیون ها در مرز آذربایجان به دلیل تعلل در انجام امور گمرکی معطل شوند، افزود: طی یک شبانه روز به صورت میانگین ۲۰۰ کامیون از گمرک آستارا خارج و ۲۰۰ کامیون وارد می شوند.

سرپرست گمرک آستارا تأکید کرد: تمام تلاش مجموعه گمرک، انجام تشریفات قانونی گمرکی برای کامیون های ترانزیت و صادرات کشاورزی در کمترین زمان ممکن است.

پیگیری برای تسریع در پذیرش کامیون ها از سوی جمهوری آذربایجان

مدیر کل بازرسی گیلان نیز در بازدید از مرزهای آستارا با تأکید بر این موضوع اظهار کرد: هیئتی برای بررسی موضوع در گمرک آستارا حضور یافته است.

سجاد ده ده جانی در ادامه با اشاره به تماس با استاندار گیلان برای رایزنی با کنسولگری جمهوری آذربایجان برای تسریع در روند پذیرش کامیون ها تصریح کرد: بازسازی پل فرسوده زمینی ایران و جمهوری آذربایجان نیز پیگیری می شود.

وی همچنین به فیلم منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: هیچ چیزی مبنی بر صحت این ماجرا در گمرک آستارا مشاهده نشده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان