رشت- کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه «سردار سلیمانی» نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید جهانی داشته است، گفت: شهید سلیمانی فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی سید افقهی ظهر شنبه در نشست سیاسی بصیرتی با بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشته است، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر با سعادت خود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد.

وی با اشاره به سلطه طلبی آمریکا در منطقه بعد از فروپاشی شوروی سابق گفت: بعد از فروپاشی شوروی جهان از دو قطبی خارج و به تک قطبی رسید و آن قدرت آمریکا بوده است ولی با پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی امام راحل با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد.

افقهی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری هندسه جدید جهانی را متوجه شد و ادبیات انقلاب را در جامعه و منطقه رواج داد، گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به گواه دشمنان یک زلزله عظیم بود که پس لرزه های آن رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد ولی آمریکا همواره به دنبال این بود تا به کشور نفوذ کند و به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را گرفتند.

افقهی با اشاره به دشمنی ایدئولوژی برخی از کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عرب که خصومت ایدئولوژی با جمهوری اسلامی ایران دارند با دشمنان قسم خورده ایران متحد شدند و روابط خود را عادی سازی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و سردار سلیمانی چندین سال گذشته این امر را پیش بینی کرده بود.

وی نقش سردار شهید سلیمانی در شکل گیری هسته بین الملل بسیج را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد که این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک معادله جدید جهانی گام مهمی برداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقشه شوم استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ سعی داشتند تا خاورمیانه بزرگ را تجزیه و به خاورمیانه کوچک مبدل کنند ولی جمهوری اسلامی ایران و شهید سلیمانی اجازه این کار را نداد و تمام برنامه های آمریکا را خنثی کرد زیرا اگر خاورمیانه جدید تشکیل می شد مقاومت کشورهای اسلامی به خطر می افتاد و دیگر ایران به عنوان یک کشور قوی و تأثیرگذار در منطقه و جهان محسوب نمی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان