در جلسه علنی شورای شهر رشت از گُم شدن یک دستگاه اتوبوس شهرداری رشت و واگذاری پنهانی آن به یک نهاد خصوصی و بدون مجوز شورا در دوران مدیریت پیشین شهرداری رشت انتقاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در شصت وهشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: روز جهانی مقاومت را که مصادف با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است را پشت سر گذاشتیم و سردار سلیمانی واقعا مرد میدان بود که با اراده ای آهنین سال ها در مقابله با داعش و دیگر ظالمین مستکبر ایستادگی کرد. 

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه سردار سلیمانی به درستی لقب مرد میدان گرفتند، افزود: مردم آزاده سراسر دنیا به همراه مردم ایران اسلامی در سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عزت و شکوه یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند. 

وی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان گفت: در فصل بارش شدید نزولات آسمانی هستیم و بنده طی چندین مرحله مکاتباتی با شهرداری رشت نسبت به آماده سازی ستاد بحران شهرداری به منظور مواجهه با بارش باران و برف تاکید داشتم اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و پس از تغییر مدیریت در شهرداری رشت ، عدم برنامه ریزی و عدم آمادگی در این حوزه کاملا نمایان شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نسبت به تجهیز شهرداری به منظور آماده سازی تجهیزات به مقابله با بحران نیز کم کاری کرده است، بیان کرد: طی چند روز اخیر اقدامات خوبی توسط سرپرست شهرداری رشت در راستای رفع مشکل در ستاد بحران شهرداری رشت انجام شده که شایسته تقدیر است. 

کارگرنیا به حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در جلسه شورای رشت اشاره کرد و افزود: شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده های قضایی نقش مهمی ایفا می کند و به مجموعه شورای حل اختلاف خدا قوت می گویم. 

ازدیاد خودروها و ترافیک شدید در رشت
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیش از برگزاری انتخابات تحقیقات میدانی در سطح رشت انجام شد، اظهار کرد: در این تحقیق سه خواسته اساسی مورد تاکید شهروندان رشت بود که متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده و یکی از این خواسته ها مسئله ترافیک بود.

سید حسین رضویان با بیان اینکه در برخی از معابر سطح رشت شاهد ازدیاد خودروها و ترافیک های شدید هستیم، افزود: عرض بسیاری از فلکه ها و میادین سطح رشت با موانع مسدود شده و این اقدام واقعا تعجب برانگیز است و آیا مهندسین در زمان اجرای این میدان یا فلکه جوانب را در نظر نگرفته بود؟ 

وی با اشاره به اینکه بنده نامه ای را خطاب به سرپرست شهرداری رشت تنظیم کرده ام، گفت: انتظار دادم ظرف یک هفته پاسخ مربوط به اقدامات انجام شده پیرامون موضوع ترافیک به اطلاع شورا رسانده شود و در غیر این صورت بنده از اختیارات قانونی به عنوان یک عضو شورا استفاده می کنم. 

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دوران کرونا منع جابجایی منازل مسکونی مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع منجر به بروز اختلاف شدید در بین برخی از مالکین ساختمان ها با مستاجرین شد.

هادی رمضانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات این چنینی با ورود شوراهای حل اختلاف برطرف شد، افزود: امیدواریم حوزه مدیریت شهری رشت نیز بتواند در گسترش فرهنگ اصیل ایجاد صلح و سازس نقش داشته باشد. 

 

معاونت ترافیک شهرداری رشت تعطیل است
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحثی از زبان همکار شورایی ام سید حسین رضویان پیرامون وضعیت ترافیک مطرح شد که ماه ها است دغدغه بنده بودند، اظهار کرد: بنده معتقدم که پس از معضل پسماند، دغدغه ترافیک بسیار نگران کننده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در حوزه ترافیک در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر سیصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: معاون شهرداری رشت در حوزه حمل و نقل و ترافیک عملا تعطیل است و متاسفانه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با تمامی دغدغه هایی که پیرامون ترافیک مطرح است هیچ عزمی برای رفع مشکلات ندارد. 

وی با تاکید به اینکه رفع مشکلات ترافیکی مهم تر از احداث یک پارک است، تصریح کرد: باید بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت را واقع بینانه ببینیم و به مردم رشت اعلام می کنم که شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱، ۲ مرحله هزینه تبلیغاتی و ساخت فیلم و کلیپ و غیره را به اتمام رساندند اما در حوزه عمرانی بودجه مصوبه با این حجم از مشکلات و کمبودها اضافه بودجه آورده و این نشان می دهد که برخی فقط به فکر شوآف و تبلیغات بوده اند. 

عباس نژاد با اشاره به اینکه چند روز قبل از سازمان حمل و نقل شهرداری به بنده اطلاع دادند که یک اتوبوس کم است، گفت: پس از پرس وجوهای انجام شده متوجه شدیم که این اتوبوس بدون مجوز شورا به یک نهاد خصوصی واگذار شده و این نهاد به خاطر اینکه این اتوبوس را باز پس ندهد در مکانی پنهان کرده بود. 

عدم همراهی برخی از اعضای شورا در جریان استیضاح موجب رقم خوردن اتفاقات تلخ در حوزه ترافیک شد
سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با مخاطب قرار دادن سید حسین رضویان دیگر همکار شورایی اش اظهار کرد: تخلفات و مشکلاتی که سید حسین رضویان همکار شورایی بنده در این جلسه پیرامون وضعیت ترافیک رشت اعلام کردند به واسطه عملکرد مدیریت پیشین شهرداری رشت رقم خورده و اگر رضویان به عنوان یک عضو شورا در جریان استیضاح شهردار معزول با دیگر اعضای شورا همراه می شد یقینا امروز این اتفاقات تلخ رقم خورده پیرامون مباحث ترافیکی و غیره را شاهد نبودیم و بنده و دیگر همکاران شورایی ام که موافق استیضاح بودیم پیش تر از این بارها بابت چنین مشکلاتی انتقاد کرده بودیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان